Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2012

ΛΑΚΩΝΙΑ: Οι σπιτικές γεύσεις δύο φίλων. «Ο οίκος "Αδαμαντίνα"


Στην προσπάθειά τους να αναδείξουν τις συνταγές της μανιάτικης κουζίνας και τις πρώτες ύλες του τόπου τους, ο Χρήστος Παρδαλής και ο Λάμπρος Πολυμενάκος δημιούργησαν την οικοτεχνία τροφίμων «Αδαμαντίνα», που ήδη αναγνωρίζεται για την ποιότητά της.

Στη Γλυκόβρυση της Λακωνίας, ένα μικρό χωριό, στο οποίο όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους, δύο συντοπίτες, ο Χρήστος Παρδάλης και ο Λάμπρος Πολυμενάκος, με αφορμή την κοινή τους ανησυχία για τα κοινά, συναντιούνται σε διαφόρους τοπικούς συλλόγους και ομάδες και γίνονται κάτι περισσότερο από απλοί γνωστοί. Ως καλοί φίλοι πλέον, το 2007, αποφασίζουν να συμπράξουν ώστε να «βγάλουν» και τις δικές τους, προσωπικές ανησυχίες.
Συνέταιρος. Ο Χρήστος Παρδάλης συνίδρυσε την «Αδαμαντίνα» με τον Λάμπρο Πολυμενάκο.
Συνέταιρος. Ο Χρήστος Παρδάλης συνίδρυσε την «Αδαμαντίνα» με τον Λάμπρο Πολυμενάκο.
«Ο μεν Λάμπρος, ως φαρμακοποιός, ανησυχούσε γιατί διαπίστωνε καθημερινά πως οι διατροφικές συνήθειες βλάπτουν σοβαρά την υγεία. Ο δε Χρήστος, ως αγρότης, ανησυχούσε διότι αν και παρήγαγε ποιοτικά προϊόντα δεν μπορούσε να αποκτήσει αναγνωρισιμότητα», εξηγούν. Ετσι ξεκίνησε η ιδέα για τη δημιουργία μιας δικής τους επιχείρησης, που θα παρήγαγε αναγνωρίσιμο προϊόν και η πορεία του οποίου θα εξαρτιόταν αποκλειστικά από τους ίδιους. «Εντοπίσαμε ένα κενό στο παραδοσιακό τρόφιμο, το οποίο παραγόταν και διανεμόταν με επίσης παραδοσιακό τρόπο. Ωστόσο, εμείς δεν το θεωρήσαμε απαγορευτικό. Αντίθετα, πιστέψαμε ότι με τις κατάλληλες συνθήκες παραγωγής και διανομής, έχει τη δυνατότητα να πάει παντού», τονίζουν. «Στην αρχή έπρεπε να αποφασίσουμε τι είδους προϊόντα θα παράξουμε με βάση τις τοπικές πρώτες ύλες. Ετσι, καταλήξαμε στα ζυμαρικά και τα κουλουράκια, αφού τα αβγά, το γάλα, το ελαιόλαδο και τα πορτοκάλια, που είναι οι βασικές πρώτες ύλες, υπάρχουν εδώ σε αφθονία», συμπληρώνουν.
Το εγχείρημα ήταν φιλόδοξο. Η συνολική επένδυση ανήλθε στα 605.000 ευρώ και οι δύο συνέταιροι, αν και εξασφάλισαν επιχορήγηση της τάξης του 50% από την Ε.Ε., χρειάστηκε να βάλουν 150.000 ευρώ από την τσέπη, αλλά και να καταφύγουν σε δανεισμό για τη συμπλήρωση του ποσού.
Στην αρχή πέρασαν ένα εικοσαήμερο στην Ιταλία, όπου πήραν τεχνογνωσία και αγόρασαν τον απαιτούμενο τεχνικό εξοπλισμό. Επιστρέφοντας, άρχισε η ουσιαστική δουλειά: «Ξεκινήσαμε χρησιμοποιώντας τις συνταγές της (ανώνυμης) γιαγιάς. Της γιαγιάς του καθενός μας. Αυτή η φανταστική γιαγιά, που μας κληροδότησε τις συνταγές και τις αξίες της, έπρεπε για εμπορικούς λόγους, να "μεταφραστεί" με κάποιο τρόπο. Τη βαπτίσαμε, λοιπόν, «Αδαμαντίνα», από τον συνδυασμό των ονομάτων των συζύγων μας, Αδαμαντίας και Ντίνας, στην προσπάθειά μας να δώσουμε ονοματεπώνυμο και αξία σε αυτές τις συνταγές».
Οι σπιτικές γεύσεις δύο φίλων
Επιχείρηση με αρχές
Παραγωγή. Τα κουλουράκια και τα ζυμαρικά φτιάχνονται στο χέρι, με αγνές τοπικές πρώτες ύλες.
Παραγωγή. Τα κουλουράκια και τα ζυμαρικά φτιάχνονται στο χέρι, με αγνές τοπικές πρώτες ύλες.
«Ο οίκος "Αδαμαντίνα" στήθηκε πάνω στις φράσεις "παραδοσιακό, ναι, πρόχειρο, όχι" και με "συνεπεία και συνέχεια"», τονίζουν οι δημιουργοί του: «Για να εξασφαλίζουμε το παραδοσιακό δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου, γιατί όπως σε όλη την περιφέρεια, έτσι και στον τόπο μας οι παραδοσιακές συνταγές και οι αγνές πρώτες ύλες είναι μέσα στην καθημερινότητά μας. Για να εξασφαλίσουμε το όχι πρόχειρο, χρειάστηκε να συνεργαστούμε με ειδικούς για την ασφάλεια των τροφίμων. Με ειδικά μηχανήματα παρακολουθούμε την παραγωγική διαδικασία σε όλα τα στάδια, από την παραλαβή των πρώτων υλών μέχρι το τελικό αποτέλεσμα, ώστε να έχουμε ένα πραγματικά παραδοσιακό και υγιεινό προϊόν», εξηγούν.
Πρωτοπορία. Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας είναι υπερσύγχρονες.
Πρωτοπορία. Οι εγκαταστάσεις της εταιρείας είναι υπερσύγχρονες.
Αργά, αλλά σταθερά, τα προϊόντα του εργαστηρίου κερδίζουν την αναγνώριση και μια περίοπτη θέση στο τραπέζι των καταναλωτών. Το κλειδί της επιτυχίας είναι ο συνδυασμός ποιότητας και τιμής: «Φροντίσαμε να κοστολογήσουμε και όχι να υπερτιμολογήσουμε την πρώτη ύλη. Ετσι κι αλλιώς, οι πρώτες ύλες στον τόπο παραγωγής τους είναι πολύ φθηνές. Με αυτό τον τρόπο έχουμε διαμορφώσει τις τιμές μας σε επίπεδα που είναι δυσανάλογα χαμηλά σε σχέση με την ποιότητα», υπογραμμίζουν. Οι επιλογές των ιδρυτών της, έχουν ήδη δικαιωθεί από την πορεία της εταιρείας που έχει καταφέρει να εξελιχθεί σε υπολογίσιμο παίκτη της ελληνικής αγοράς τροφίμων. Το 2010, τα προϊόντα «Αδαμαντίνα» βραβευτήκαν με βραβείο ποιότητας από τον «Γαστρονόμο», ενώ οι συσκευασίες της απέσπασαν στον διαγωνισμό ΕΒΓΕ 2008, το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά». Ταυτόχρονα, το δίκτυο διανομής περιλαμβάνει 700 σημεία πώλησης στην Αθήνα, 400 στη υπόλοιπη Ελλάδα, και εξαγωγές στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, τη Γερμανία και το Χονγκ Κονγκ.
Συσκευασίες. Οι καλαίσθητες συσκευασίες έχουν αποσπάσει βραβεία. Τα προϊόντα «Αδαμαντίνα» πωλούνται σε 1.100 περίπου σημεία στην Ελλάδα και εξάγονται σε ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία και Χονγκ Κονγκ.
Συσκευασίες. Οι καλαίσθητες συσκευασίες έχουν αποσπάσει βραβεία. Τα προϊόντα «Αδαμαντίνα» πωλούνται σε 1.100 περίπου σημεία στην Ελλάδα και εξάγονται σε ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία και Χονγκ Κονγκ.
Στόχος του επιχειρηματικού διδύμου είναι να κερδίζουν καθημερινά έναν νέο καταναλωτή και να μη χάνουν κανέναν από τους παλαιότερους.
Ελίνα Γιαννουλοπούλου
eafb6@yahoo.com
ΦΩTOΓΡAΦIΕΣ: ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΜΕΡΑΚΟΣ
www.periklesmerakos.com

dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου