Με την ηλεκτροκίνηση σε λειτουργία από την Ειδομένη μέχρι τον Δομοκό βρίσκει το νέο έτος το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ. Το τελευταίο τμήμα ηλεκτροκίνησης που παραδόθηκε έχει μήκος περίπου 55 χλμ. και εκτείνεται από τη Λάρισα μέχρι τον Δομοκό. Συγκεκριμένα, δόθηκε ηλεκτροκίνηση στη γραμμή καθόδου από το σταθμό της Λάρισας μέχρι τον Παλαιοφάρσαλο και στην άνοδο από τον Παλαιοφάρσαλο έως τον Δομοκό και ξεκίνησαν οι δοκιμαστικές διαδρομές των ηλεκτραμαξών, ώστε τις επόμενες ημέρες να μπει σε κανονική λειτουργία η γραμμή. Η τροφοδοσία με ρεύμα του συγκεκριμένου τμήματος παρέχεται από τους υποσταθμούς της Λάρισας (στην περιοχή του Μεζούρλου) και του Παλαιοφαρσάλου.
Έτσι, ενοποιήθηκε το δίκτυο με ηλεκτροκίνηση σε μήκος 315 χλμ., με τη σύνδεση των τμημάτων Ειδομένη - Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη - Λάρισα και Λάρισα - Δομοκός. “Γίνονται δοκιμαστικά δρομολόγια από τη Λάρισα μέχρι τον Δομοκό.
Οι αλλαγές των μηχανών έλξης γίνονται στο σταθμό της Λάρισας και οι αμαξοστοιχίες συνεχίζουν με ηλεκτροκίνηση μέχρι τη Θεσσαλονίκη”, αναφέρει ο περιφερειακός διευθυντής του ΟΣΕ Μακεδονίας - Θράκης Ζαχαρίας Λάτσιος. Όπως προβλέπεται από τα χρονοδιαγράμματα του υπουργείου Μεταφορών, το 2015 θα ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός του άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη - Προμαχώνας, έργο συνολικού προϋπολογισμού 3,7 δισ. ευρώ. Σύντομα θα δοθεί ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αθήνα - Τιθορέα και θα απομείνει η αναβάθμιση του τμήματος Τιθορέα - Λειανοκλάδι - Δομοκός, μήκους 106 χλμ., η οποία υπολογίζεται να τελειώσει στο τέλος του 2013.
Με την ηλεκτροκίνηση, ο χρόνος διαδρομής Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα περιοριστεί σε 3 ώρες και 20 λεπτά. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, και με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο του βασικού άξονα, οι επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές θα αναβαθμιστούν σημαντικά και ο ελληνικός σιδηρόδρομος θα καταστεί αναπόσπαστο τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων και θα ικανοποιεί τις απαιτήσεις της διαλειτουργικότητας, κάτι που θα επιτρέψει την ανεμπόδιστη κυκλοφορία των ελληνικών συρμών εντός του ευρωπαϊκού χώρου.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τέσσερις μήνες λειτουργίας κλείνει η γραμμή προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης - Λάρισας, η οποία επιλέγεται από 2.500 και πλέον επιβάτες για τις μετακινήσεις, επιφέροντας έσοδα στον ΟΣΕ που ξεπερνούν τις 60.000 ευρώ το μήνα. Καθημερινά γίνονται 24 δρομολόγια (12 ανά κατεύθυνση), με το πρώτο δρομολόγιο να ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα στις 5.08 π.μ. και αντίστοιχα από τη Λάρισα στις 6 π.μ. Το δρομολόγιο περιλαμβάνει σταθμούς στη Θεσσαλονίκη, τη Σίνδο, το Άδενδρο, το Πλατύ, το Αιγίνιο, τον Κορινό, την Κατερίνη, το Λιτόχωρο, τη Λεπτοκαρυά, τους Νέους Πόρους, τη Ραψάνη, τον Ευαγγελισμό και τη Λάρισα.
Η διαδρομή γίνεται με υπερσύγχρονα ηλεκτροκινούμενα τρένα, που μπορούν να μεταφέρουν 313 επιβάτες καθήμενους και 250 όρθιους και να αναπτύσσουν ταχύτητα μέχρι 160 χλμ./ώρα. Εν τω μεταξύ, στο στάδιο της κύριας μελέτης σκοπιμότητας αναμένεται να περάσει το επόμενο διάστημα ο σχεδιασμός για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου από τη Θεσσαλονίκη προς τα Νέα Μουδανιά και προς τα Γιαννιτσά. Οι δύο αυτές γραμμές προτείνονται, μεταξύ άλλων, στην προκαταρκτική μελέτη σκοπιμότητας που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΟΣΕ από την εταιρεία WS ATKINS INTERNATIONAL LTD
. Στις νέες γραμμές που προτείνονται συμπεριλαμβάνονται οι διαδρομές: Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο - Περαία - Αγία Τριάδα - Νέα Μηχανιώνα - Τρίλοφος - Επανομή - Ηράκλεια - Νέα Καλλικράτεια - Νέα Μουδανιά και Θεσσαλονίκη - Χαλκηδόνα - Πέλλα - Γιαννιτσά - Σκύδρα. Οι γραμμές αυτές παρουσιάζουν σημαντικά μειονεκτήματα. Ωστόσο, σοβαρό μειονέκτημα αποτελεί η έλλειψη σιδηροδρομικών υποδομών κατά μήκος των προτεινόμενων χαράξεων. Ένα τρένο για το ΤΕΙΘ. Τον Μάιο του 2010 σύμφωνα με τον ΟΣΕ θα ξεκινήσει η κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 3 χιλιομέτρων, για τη σύνδεση με προαστιακό της Θεσσαλονίκης με τα ΑΤΕΙ Σίνδου.
Το έργο, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2011. Με αναβάθμιση των υφιστάμενων γραμμών, θα αναπτυχθεί προαστιακός - περιφερειακός σιδηρόδρομος μέχρι το 2013 στις γραμμές Θεσσαλονίκη - Πλατύ - Έδεσσα (λειτουργεί ήδη χωρίς ηλεκτροκίνηση), Θεσσαλονίκη - Κιλκίς - Στρυμόνας - Σέρρες και Θεσσαλονίκη - Πολύκαστρο - Ειδομένη.
πηγη http://www.makthes.gr/
πηγη www.lamiatimes.g
πηγη www.lamiatimes.g
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου