Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012

ΔΙΩΡΥΓΑ ΤΗΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ: ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΓΙΑ ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ....

Nέα δεδομένα στη ναυτιλία και στον τουρισμό της Ελλάδας μπορεί να προσφέρει η διαπλάτυνση της διώρυγας της Κορίνθου, σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, κατά την οποία η ανάπτυξη είναι το μόνο ζητούμενο.

Κωνσταντίνος Μπαρκαγιάννης
Κωνσταντίνος Μπαρκαγιάννης
Oπως επισημαίνει ο Κωνσταντίνος Μπαρκαγιάννης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΑΕΔΙΚ (Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου) το προτεινόμενο έργο διαπλάτυνσης της διώρυγας κατά 25μ. και εκβάθυνσής της κατά 3μ. εκτιμάται ότι θα επιφέρει αύξηση του αριθμού των ετησίων διελεύσεων από 10.000 σε 18.000 (αύξηση 80%) και αύξηση των ετήσιων εσόδων και των κερδών από τις διελεύσεις κατά 200% (συνολικά 15.000.000,00€).
Ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει και το λιμάνι του Πειραιά. «Όλα τα μεγάλα σύγχρονα εμπορικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια θα έχουν επιτέλους τη δυνατότητα διέλευσης της διώρυγας.
Σήμερα αναγκάζονται να κάνουν τον γύρο της Πελοποννήσου για να φτάσουν στον Πειραιά ή δεν έρχονται καθόλου», τονίζει ο κ. Μπαρκαγιάννης. Μέσω της διαπλάτυνσης, το κόστος της οποίας εκτιμάται στα 580.000.000€, η ιδιαίτερης γεωστρατηγικής σημασίας διώρυγα αναβαθμίζεται σε διεθνή κόμβο - τμήμα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς. «Στο μεγάλο έργο, που αναμένεται να διαρκέσει περίπου δύο χρόνια, θα απασχοληθεί μεγάλος αριθμός εργαζομένων και θα δημιουργηθούν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία», προσθέτει ο κ. Μπαρκαγιάννης.
Για την αύξηση της οικονομικής ανταποδοτικότητας της επένδυσης, μελετήθηκε η ανάπτυξη συνοδών έργων όπως: η διάσωση, προστασία και ανάδειξη του Αρχαίου Δίολκου, η κατασκευή μαρίνων, η ανάπλαση του παράκτιου χώρου με ξενοδοχεία, εστιατόρια, καταστήματα, αθλητικές εγκαταστάσεις. «Σε μακροοικονομικό επίπεδο το έργο διαπλάτυνσης και εκβάθυνσης καθιστά τη διώρυγα αναπτυξιακό μοχλό για το σύνολο της χώρας», καταλήγει ο κ. Μπαρκαγιάννης.
Oπως ο ίδιος προσθέτει, οι προτεραιότητες της νέας διοίκησης (διορίσθηκε 17 Μαρτίου 2011) είναι: οικονομική εξυγίανση της εταιρείας (από ζημιά 70% για το 2010, το κέρδος για το 2012 υπολογίζεται σε 300.000 ευρώ), η ασφαλής διέλευση τις νυχτερινές ώρες (λειτουργούσαν μόνο 4 προβολείς αντί των 74 που απαιτούνται και λειτουργούν σήμερα) και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για τα διερχόμενα πλοία.

ΠΗΓΗ   http://www.ethnos.gr

dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου