Τετάρτη 26 Μαρτίου 2014

Γέφυρα θα “ενώσει” την Κριμαία με την Ρωσία

Η γέφυρα μήκους τεσσάρων χιλιομέτρων, που θα συνδυάζει σιδηροδρομική και οδική πρόσβαση ανάμεσα στη Ρωσία και την Κριμαία, θα κατασκευαστεί σε χρόνο ρεκόρ. Η προμελέτη και η μελέτη εφαρμογής του έργου θα είναι έτοιμες μέχρι το τέλος του έτους, ενώ θα απαιτηθούν ακόμη τρία χρόνια για τις κατασκευαστικές φάσεις. Το συνολικό κόστος του έργου θα αγγίξει τα δύο δισ. ευρώ (100 δισ. ρούβλια). Γενικός υπεύθυνος του σχεδίου, θα είναι οι υπηρεσίες που είχαν την επίβλεψη της κατασκευής της γέφυρας από το Βλαδιβοστόκ στο νησί Ρούσκι στον Ειρηνικό.
Μέχρι το τέλος του 2014, θα πρέπει να έχει επιλεγεί το βέλτιστο σχέδιο για την κατασκευή και λειτουργία του μελλοντικού μεταφορικού διαδρόμου μεταξύ της χερσονήσου και της υπόλοιπης χώρας. Αυτό ανακοίνωσε στον πρόεδρο Πούτιν στη συνεδρίαση που ήταν αφιερωμένη στα προβλήματα μεταφορών και των συγκοινωνιακών υποδομών στην Κριμαία, ο υπουργός Μεταφορών της Ρωσίας, Μαξίμ Σόκολοφ. Στη διάρκεια της συνεδρίασης ο Βλαντίμιρ Πούτιν υπενθύμισε ότι θα πρέπει να υψωθεί πάνω από το Στενό του Κερτς και οδική, αλλά και σιδηροδρομική γέφυρα. Το πώς θα γίνει πράξη κάτι τέτοιο, δεν είναι ακόμα σαφές, αλλά ο υπουργός Μεταφορών είπε ότι, εκτός από το σχεδιασμό για τη δημιουργία οδικής γέφυρας σε συνδυασμό με σιδηρόδρομο, οι τεχνικοί θα επεξεργαστούν τη δυνατότητα κατασκευής υποθαλάσσιας σήραγγας στον πορθμό του Κερτς.
Ο Σόκολοφ είπε ότι έχει ήδη ληφθεί η κυβερνητική απόφαση για την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας για την κατασκευή της γέφυρας του Κερτς. Για το τρέχον έτος, είπε ο υπουργός, έχουν προγραμματιστεί οι μελετητικές εργασίες. Ο προϋπολογισμός της μελέτης εκτιμάται σε 7,58 εκατομμύρια ευρώ (384 εκατομμύρια ρούβλια).
Η γεωγραφία της περιοχής
Οι γεωλογικές και κλιματικές συνθήκες για την κατασκευή του έργου στο συγκεκριμένο σημείο είναι αρκετά πολύπλοκες. Η πρώτη γέφυρα πάνω από τον πορθμό του Κερτς, χτίστηκε το 1944. Λίγους μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας της, οι πυλώνες στήριξης δεν άντεξαν το φορτίο του πάγου. Η γέφυρα κατέρρευσε και στη συνέχεια αποσυναρμολογήθηκε.
Την υλοποίηση του κατασκευαστικού τμήματος του έργου θα αναλάβει η νεοσυσταθείσα εταιρεία «Μεταφορική Διάβαση (Γέφυρα) του Πορθμού του Κερτς». Ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι η κατασκευή της οδικής γέφυρας θα κοστίσει τουλάχιστον ένα δισεκατομμύριο ευρώ (50 δισ. ρούβλια). Ωστόσο, εάν το έργο περιλαμβάνει και σιδηροδρομική γέφυρα, το κόστος κατασκευής θα αυξηθεί στα δύο δισεκατομμύρια ευρώ (100 δισ. ρούβλια).
Για λόγους σύγκρισης, το κόστος της οδικής γέφυρας στον Ειρηνικό (Βλαδιβοστόκ – ν. Ρούσκι), ήταν 680 εκατομμύρια ευρώ (34 δισεκατομμύρια ρούβλια). Επιβλέπων του έργου και γενικός διευθυντής της κατασκευαστικής εταιρείας που θα αναλάβει το έργο, διορίστηκε ο Αλεξάντρ Αφανάσιεφ. Ως επικεφαλής μιας από τις δομές της κρατικής εταιρείας αυτοκινητοδρόμων «Rosavtodor», ήταν αυτός που είχε την ευθύνη για την κατασκευή της γέφυρας στο Βλαδιβοστόκ, για την ολοκλήρωση της οποίας είχε οριστεί χρονικός περιορισμός, η σύνοδος κορυφής του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας – Ειρηνικού (APEC), το 2012.
Οι ενδιαφερόμενοι
Το ενδιαφέρον τους για το σχεδιασμό του έργου έχουν ήδη ανακοινώσει κάποιες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εκτέλεση μεγάλων έργων υποδομών, όπως οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD). Επίσης, ενδιαφέρον για το έργο έχει εκδηλώσει και ο πρώην δήμαρχος της Μόσχας, Γιούρι Λουζκόφ. Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, είχε ήδη συζητήσει με τους προέδρους της Ουκρανίας και της Ρωσίας το σχέδιο για την κατασκευή μιας γέφυρας ή μιας σήραγγας στο Στενό του Κέρτς και πρότεινε τις δικές του επιλογές. Σύμφωνα με τον Λουζκόφ, η επένδυση για την κατασκευή της γέφυρας στην Αζοφική μπορεί να αποσβεστεί σε 10 χρόνια. «Η γέφυρα στην Κριμαία, θα συντομεύσει τη διαδρομή από τον Καύκασο στην Ευρώπη κατά 700-800 χιλιόμετρα», δήλωσε πρόσφατα για το θέμα ο πρώην δήμαρχος της ρωσικής πρωτεύουσας. Σύμφωνα με τον ίδιο, το έργο «θα έχει όχι μόνο πολιτικά οφέλη, αλλά είναι και οικονομικά βιώσιμο».
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ερευνητικών και Σχεδιαστικών Οργανισμών οδικών έργων, Ολέγκ Σκβορτσόφ, θεωρεί ότι η κατασκευή της γέφυρας μπορεί να διαρκέσει έως και τέσσερα χρόνια. «Οι ρώσοι ειδικοί έχουν μεγάλη εμπειρία στην κατασκευή ενός τόσο σύνθετου και φιλόδοξου έργου», είπε. «Πρόσφατα παραδόθηκε η γέφυρα στο νησί Ρούσκι. Υπάρχει, επίσης, τεχνογνωσία κατασκευής οδικής και σιδηροδρομικής γέφυρας πάνω από τον ποταμό Αμούρ». Ο εμπειρογνώμονας σημείωσε επίσης, ότι στη Ρωσία υπάρχουν πολλές κατασκευαστικές εταιρείες που είναι σε θέση να υλοποιήσουν γρήγορα και αποτελεσματικά ένα τεχνικό έργο μεγάλου προϋπολογισμού και σύνθετης τεχνογνωσίας.

ΠΗΓΗ  http://rbth.gr/
dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου