Τελικά το έργο που θα δώσει ένα αυτοκινητόδρομο και στην Δυτική Θεσσαλία θα το δούμε να γίνεται πραγματικότητα. Η πρώτη φάση της κατασκευής όπως άλλωστε αναφέρεται στην νέα σύμβαση αφορά το τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα. Το τμήμα αυτό αποτελεί το κεντρικό κομμάτι του άξονα που ξεκινά από τη Λαμία και καταλήγει στην Εγνατία.
Το 2016 η απόσταση Ξυνιάδας-Τρικάλων θα καλύπτεται σε 45 λεπτά αλλά σε κλειστό αυτοκινητόδρομο 2 λωρίδων ανά κατεύθυνση. Από εκεί και έπειτα το ενδιαφέρον στρέφεται στο νότιο άκρο που ουσιαστικά θα δώσει σύνδεση με τον ΠΑΘΕ. Το τμήμα αυτό μαζί με τον οδικό άξονα Λαμία-Καρπενήσι φιλοδοξεί να προχωρήσει σχεδόν ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση του να τοποθετείται συνολικά μέχρι το 2018 (εφόσον δεν έχουμε ανατροπή των σχεδίων).
Στα θετικά της κατασκευής του τμήματος Ξυνιάδα-Τρίκαλα είναι πως οι δύο μεγάλες πόλεις της Δυτικής Θεσσαλίας (Τρίκαλα και Καρδίτσα) θα αποκτήσουν αυτοκινητόδρομο και μία μίνι-πρόσβαση στον ΠΑΘΕ μέσω των οδικών αξόνων Λάρισας-Καρδίτσας και Λάρισας-Τρικάλων.Οι δύο αυτοί άξονες είναι σχετικά ολοκληρωμένοι με λίγα τμήματα σε κατασκευή και θα βοηθήσουν ως προσωρινή λύση σε σχέση με την πρόσβαση στον Ε65 των οδηγών από την Θεσσαλία, την Μακεδονία και την Θράκη.
Ουσιαστικά το πρόβλημα εντοπίζεται σε δύο προσβάσεις: Αυτή με την πρωτεύουσα και την Πελοπόννησο που παραμένει ξεκομμένη και αυτή με την Δυτική Μακεδονία και Ήπειρο.
Πάντως η αποτυπωμένη δέσμευση της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών σχετικά με τον Ε65 είναι η εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, υλοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα ως εξής:
- Το τμήμα ΠΑΘΕ (Λαμία) έως α/κ Ξυνιάδος εντός τριετίας, με άμεση κατασκευή του βραχίονα παρακάμψεως Λαμίας έως Α/Κ Λαμίας – Καρπενησίου
- Το τμήμα Τρικάλων – Γρεβενών επίσης εντός τριετίας
- Το τμήμα Γρεβενών – Εγνατία εντός πενταετίας
Ypododmes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου