Στη βόρεια πρωτεύουσα της Ρωσίας περίπου σε ένα χρόνο θα λειτουργήσει ένα νέο γήπεδο. Δεν πρόκειται για το «πολύπαθο» Gazprom-Arena, ένα από τα σπουδαιότερα στάδια της Ρωσίας στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου του 2018 (κατασκευάζεται από το 2007), αλλά για ένα 25.000 θέσεων με τεχνητό χλοοτάπητα στην βορινή πλευρά της πόλης. Την κατασκευή του θα αναλάβει η ελβετική εταιρία Nussli, η οποία ειδικεύεται στην ανέγερση αθλητικών εγκαταστάσεων σε πολύ μικρό χρόνο.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν εκπρόσωποι της εταιρίας, το έργο θα ξεκινήσει από το μηδέν και θα έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα 8-10 μηνών. Ο χρόνος-ρεκόρ οφείλεται στο γεγονός ότι ορισμένα τμήματα του γηπέδου, όπως για παράδειγμα τα αποδυτήρια και οι εξέδρες, θα μεταφερθούν έτοιμα στην Αγία Πετρούπολη και θα συναρμολογηθούν επιτόπου. Το νέο γήπεδο προορίζεται να χρησιμοποιηθεί από τη Β΄ ομάδα της Ζενίτ, και θα πληροί όλες τις προδιαγραφές της FIFA και της UEFA. Η Ζενίτ θα μπορεί εκεί να δίνει αγώνες στο πλαίσιο διεθνών τουρνουά, περιλαμβανομένων και αυτών του Champions League.
Γήπεδο από … χρυσό;
Ο γενικός διευθυντής της Ζενίτ, Μαξίμ Μιτροφάνοφ, θεωρεί ότι η κατασκευή του νέου σταδίου είναι αναγκαία, καθώς στη Ρωσία παρουσιάζεται έλλειψη από εφεδρικά στάδια. Έφερε ως παράδειγμα την ΤΣΣΚΑ, η οποία έδωσε τους αγώνες της για το Champions League στην Αγ. Πετρούπολη. Η ύπαρξη ενός γηπέδου 25.000 θέσεων θα διασφαλίσει τις ανάγκες όχι μόνο της Ζενίτ, αλλά και ολόκληρου του ρωσικού ποδοσφαίρου, τόνισε ο Μιτροφάνοφ, ο οποίος δεν κρύβει την ανησυχία του για την καθυστέρηση της κατασκευής του βασικού γηπέδου της Ζενίτ, που έχουν αναλάβει οι Δημοτικές Αρχές της πόλης, με τις προθεσμίες να μετακινούνται διαρκώς. Συν τοις άλλοις, ο ίδιος επισημαίνει ότι η ομάδα δεν γνωρίζει επακριβώς τον χρόνο παράδοσης του έργου, ούτε και την κατάσταση στην οποία θα βρίσκεται αυτό. Δηλαδή, αν θα είναι κατάλληλο για άμεση χρήση μετά την παράδοσή του.
Οι αμφιβολίες του κ.Μιτροφάνοφ είναι απολύτως λογικές. Αρκεί να αναφερθεί ότι οι προθεσμίες ολοκλήρωσης της κατασκευής άλλαξαν 19 φορές! Και βέβαια, με κάθε νέα ημερομηνία των εγκαινίων του σταδίου, αυξανόταν και το τελικό κόστος του. Ενώ το 2006, σύμφωνα με την πρώην Δήμαρχο της πόλης, Βαλεντίνα Ματβιένκο, το έργο εκτιμάτο στα 250 εκ. δολάρια, αυτή τη στιγμή το ποσό έχει ξεπεράσει το δισεκατομμύριο.
«Η ημερομηνία παράδοσης του έργου είναι ο Ιούλιος του 2016 και το κόστος 1,1 δις δολάρια. Το τελικό ποσό μπορεί να διαφοροποιηθεί, αλλά μόνο προς τα κάτω», δήλωσε στη RBTH η Αναστασία Γκορντέγεβα, επικεφαλής του τμήματος επικοινωνίας της εταιρίας «Transstroy», που είναι ο ανάδοχος της κατασκευής του σταδίου. Να σημειωθεί ότι η κατασκευή και ανακαίνιση όλων των σταδίων για το Μουντιάλ του 2006 στη Γερμανία κόστισαν περίπου 1,9 δις ευρώ.
Η «Transstroy» είναι ο δεύτερος ανάδοχος που εμπλέκεται στην κατασκευή του σταδίου, και διαμαρτύρεται έντονα για την κακή ποιότητα των εργασιών του προκατόχου του, της εταιρίας «Avant», και ειδικότερα για το γεγονός ότι οι φέρουσες κατασκευές παραμορφώθηκαν εξαιτίας της δυνατής παγωνιάς και έτσι έπρεπε να ανακατασκευαστούν. Το 2010 η Gazprom-Arena επιλέχθηκε ως ένα από τα σημαντικότερα στάδια του Μουντιάλ του 2018, και σε αυτό προγραμματίζεται να διεξαχθεί ο ένας από τους ημιτελικούς της διοργάνωσης. Αυτό σημαίνει ότι η χωρητικότητα του σταδίου θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 60.000 θέσεις. Μια τέτοια εξέλιξη δεν την ανέμενε ο νέος ανάδοχος, και έτσι η κατασκευή διακόπηκε για έξι μήνες.
Σοβαρά ερωτηματικά
Σύμφωνα με τον σύμβουλο της FIFA για την Ανατολική Ευρώπη, Βαλέρι Τσούχρι, το στάδιο στην Αγ.Πετρούπολη θα είναι το ακριβότερο στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Όπως ανέφερε στη RBTH, μεταβαίνει συχνά στη Ρωσία αλλά δεν αισθάνεται καθόλου να υπάρχει ένας ικανοποιητικός ρυθμός όσον αφορά την κατασκευή των σταδίων για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα. Πρόσθεσε δε, ότι κρίνοντας από το κόστος που έχει ανακοινωθεί για την κατασκευή του γηπέδου, θα στοιχίσει περισσότερο από τα χρήματα που είχαν δαπανηθεί για την ανακατασκευή του θρυλικού Γουέμπλεϊ στο Λονδίνο (διήρκεσε από το 2003 ως το 2007, και στοίχισε σχεδόν 1,6 δις δολ.).
Ο Τσούχρι υπενθύμισε τις περιπέτειες της Ουκρανίας, από την οποία παραλίγο να αφαιρέσουν τη συνδιοργάνωση του Πρωταθλήματος Ευρώπης το 2012. Τότε οι Ουκρανοί -όπως αναφέρει- είχαν προειδοποιήσει τη Ρωσία για τις μεγάλες δυσκολίες που υπάρχουν σε αυτές τις περιπτώσεις και ότι η κατασκευή θα έπρεπε να ξεκινήσει από τον πρώτο κιόλας χρόνο μετά την ανάθεση της διοργάνωσης. Αλλά η Ρωσία καθυστερεί, λέει.
Η εκπρόσωπος της αναδόχου εταιρίας υποστηρίζει από την πλευρά της ότι τα χρήματα που θα δαπανηθούν θα πιάσουν τόπο, καθώς θα ανεγερθεί ένα υπερσύγχρονο στάδιο με όλες τις ανέσεις. Η Α.Γκορντέγεβα ανέφερε ότι, μαζί με το στάδιο, θα κατασκευαστεί εναέριος σιδηρόδρομος που θα συνδέει το νησί Κρεστόβσκι -όπου θα βρίσκεται αυτό- με άλλες περιοχές της πόλης. Επίσης, θα φτιαχτεί γέφυρα για πεζούς από την οποία οι θεατές θα μπορούν να μεταβαίνουν στο γήπεδο σε ελάχιστο χρόνο. Λόγω του ότι οι κλιματικές συνθήκες στην Αγ.Πετρούπολη δεν ευνοούν την ανάπτυξη του χόρτου το χειμώνα, οι αρχιτέκτονες του έργου κατέληξαν σε μια λύση που επιτρέπει τη μεταφορά του αγωνιστικού χώρου του γηπέδου σε άλλο μέρος κατά τους χειμερινούς μήνες. Για την άνεση των φιλάθλων, η οροφή του γηπέδου θα είναι συρόμενη ώστε να προστατεύει τις εξέδρες και το τερέν σε άσχημο καιρό.
ΠΗΓΗ http://rbth.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου