Επιμνημόσυνη δέηση πραγματοποιήθηκε στην 112ΠΜ στην Ελευσίνα για τα 63 αδικοχαμένα θύματα του C-130 που κατέπεσε στο όρος Όθρυς στις 5 Φεβρουαρίου του 1991 σε ένα από τα πλέον τραγικά και πολύνεκρα δυστυχήματα που είχε συγκλονίσει την Ελλάδα αλλά και την οικογένεια της ΠΑ.
Η δέηση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης, Αντιπτέραρχου (Ι) Χρήστου Βαΐτση. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση πραγματοποιήθηκε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο πεσόντων αεροπόρων της Μονάδας. Στην τελετή παρέστησαν ακόμη ο Υπαρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας, Υποπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Πέτκος, ο Διοικητής της 112 ΠΜ, Ταξίαρχος (Ι) Κωνσταντίνος Μπελούλης καθώς και συγγενείς των πεσόντων.
Η μοιραία πτήση για το μοιραίο C-130 της ΠΑ με αριθμό 748 είχε ξεκινήσει την Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 1991, λίγο πριν από το μεσημέρι, από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, στο πλαίσιο διατεταγμένης αποστολής.
Προορισμός του, η Κρήτη, αλλά έπρεπε πρώτα να πάρει προσωπικό από την 111 ΠΜ (Αγχίαλο) και που στη συνέχεια θα μετέφερε στην 115 ΠΜ (Χανιά) και στο Τυμπάκι. Το αεροσκάφος βρισκόταν περίπου 38 χιλιόμετρα από την Αγχίαλο όταν ξαφνικά χάθηκε από το ραντάρ χωρίς προηγουμένως να έχει αναφερθεί κάποιο πρόβλημα από τον κυβερνήτη του επισμηναγό Δ. Μπίνα.
Η τελευταία του επαφή με τον πύργο ελέγχου της 111 ΠΜ ήταν στις 12.55 μ.μ. κι ενώ είχε αρχίσει η διαδικασία προσγείωσης διά οργάνων, λόγω χαμηλής νέφωσης και κακοκαιρίας που επικρατούσε στην περιοχή.
Λίγο μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους και αφού όλες οι προσπάθειες για επικοινωνία με το πλήρωμα απέβησαν άκαρπες ξεκίνησε μια μεγάλη επιχείρηση από αέρα, θάλασσα και ξηρά για την ανεύρεση του σημείου στο οποίο είχε καταπέσει το μοιραίο αεροσκάφος.
Οκτώ αεροσκάφη F-16 μπήκαν αμέσως στο μηχανισμό διάσωσης ο οποίος αργότερα συμπληρώθηκε με δυο C-130, δυο πυροσβεστικά CL-215, ενώ λίγο αργότερα στη δύναμη διάσωσης προστέθηκαν δυο ελικόπτερα Chinook ελικόπτερα του Ναυτικού και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P-3C Orion ενώ επιστρατεύθηκε ακόμη και ένα S-3 Viking του αμερικανικού Ναυτικού για την πραγματοποίηση έρευνας στον υποθαλάσσιο χώρο με τη συσκευή MAD που διέθετε σε περίπτωση που το αεροσκάφος είχε συντριβεί στη θάλασσα.
Παράλληλα μεγάλες δυνάμεις καταδρομών και πεζοναυτών άρχισαν να «χτενίζουν» τα πιθανά σημεία πτώσης του αεροσκάφους, ψάχνοντας κυρίως πάνω από τη νοητή γραμμή της πορείας που θα έπρεπε να είχε ακολουθήσει. Όμως παρά την τεράστια κινητοποίηση, ο εντοπισμός των συντριμμιών του C-130 έγινε ύστερα από 4 ημέρες, στην πλαγιά Τσατάλι του όρους Οθρυς, 60 χιλιόμετρα περίπου μακριά από το σημείο που θα έπρεπε κανονικά να βρίσκεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου