Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

Μαρία Σαράποβα: Η βασίλισσα της ρακέτας εξομολογείται

Μαρία Σαράποβα: Η βασίλισσα της ρακέτας εξομολογείται

Τι εξοργίζει τους προπονητές της πολυεκατομμυριούχου πια τενίστριας, γιατί εκνευρίζεται από τους δημοσιογράφους, τι την οδήγησε να γίνει πρέσβειρα καλής θέλησης του ΟΗΕ και η περηφάνια για την καταγωγή της.

Το Σάββατο 7 Ιουνίου η 27χρονη Ρωσίδα Μαρία Σαράποβα, κατέβαλλε την Σιμόνα Χάλεπ από τη Ρουμανία στον τελικό του γαλλικού Open που διήρκησε τρεις ώρες, κατακτώντας για δεύτερη φορά το Roland Garros και ταυτόχρονα για πέμπτη ένα Grand Slam στην καριέρα της. Η RBTH παραθέτει πέντε γεγονότα από τη ζωή του αστεριού του τένις.
Ένα πλούσιο κορίτσι
Η νίκη στο Roland Garros έδωσε στη Σαράποβα τη δυνατότητα να ανεβεί στη 2η θέση στην κατάταξη των τενιστριών που έχουν κερδίσει τα περισσότερα χρηματικά έπαθλα στην ιστορία του αθλήματος. Η Ρωσίδα, η οποία έχει πλέον στο λογαριασμό της 31 εκατ. δολάρια κερδισμένα στα κορτ, ξεπέρασε στη σχετική λίστα την Αμερικανίδα Βίνους Ουίλιαμς. Όσον αφορά τον συγκεκριμένο συντελεστή, η Μαρία υπολείπεται μόνο της νεότερης αδελφής Ουίλιμας, Σερένα, η οποία εκτιμάται ότι έχει αποκομίσει 55 εκατ. δολάρια. Προκειμένου να λάβει αυτές τις μυθικές αμοιβές, η Μαρία χρειάστηκε να κερδίσει 32 τουρνουά.
Όπως αναφέρει η ίδια, «Όταν βλέπω τους συνομηλίκους μου με τα ακριβά αυτοκίνητά τους, ξέρω ότι το δικό μου το κέρδισα η ίδια και νιώθω ικανοποίηση γι’ αυτό. Μερικές φορές αισθάνεσαι κάποια λοξά βλέμματα, όταν κάποιος σε βλέπει και σκέφτεται: “Μάλλον ο πατέρας αγόρασε σε αυτή την κακομαθημένη κούκλα το Range Rover”. Και εγώ σκέφτομαι: “Όχι αγαπητέ! Το αγόρασα μόνη μου”».
Ένστικτο εναντίον προγράμματος
Η Μαρία δεν εκτελεί το πλάνο της προπόνησης στη διάρκεια του ματς και δεν αναλύει τους αγώνες της. Η τενίστρια ομολογεί πως το γεγονός αυτό εκνευρίζει όλους τους προπονητές που είχε. Η ανοργανωσιά της Ρωσίδας ήταν τελικά η αιτία της αποχώρησης του γνωστού σουηδού τεχνικού Τόμας Χόλγκστεντ. Αυτός, δεν μπόρεσε να υπομείνει τα καπρίτσια της αθλήτριάς του και ύστερα από τρία χρόνια παραγωγικής συνεργασίας παραιτήθηκε. Από τον Αύγουστο του 2013 τη Σαράποβα προπονεί η τέως πρώτη ρακέτα του κόσμου (1974-1976), Αμερικανός Τζίμι Κόνορς.
Ο λόγος στην ίδια τη Σαράποβα: «Ό,τι και να πούμε πριν από το ματς, εγώ βγαίνω και παίζω με τον δικό μου τρόπο. Μετά το παιχνίδι ο προπονητής μου λέει: “Είναι σοβαρά πράγματα αυτά που κάνεις; Εμένα τότε, τι με χρειάζεσαι;”. Του ζητάω συγγνώμη, αλλά την επόμενη φορά κάνω πάλι τα δικά μου».
Και προσθέτει: «Δεν μπορώ να θυμηθώ πότε ήταν η τελευταία φορά που παρακολούθησα έναν αγώνα μου ολόκληρο. Βέβαια, αυτό δεν είναι και τόσο καλό και απογοητεύει τον προπονητή μου. Αυτός θα ήταν χαρούμενος αν καθόμουν και έβλεπα τους αγώνες μου, βγάζοντας συμπεράσματα. Η υπομονή μου όμως φτάνει μόνο για 10-15 λεπτά. Είναι ευχάριστο φυσικά να παρακολουθώ τις νίκες μου, αλλά στην πραγματικότητα δεν μου αρέσει ιδιαίτερα να βλέπω τι έγινε στο παρελθόν. Όλο αυτό με περιμένει, όταν θα βγω στη σύνταξη».
Ιδιότροπη ντίβα
Στη Μαρία δεν αρέσει να μιλά στους δημοσιογράφους. Οι συχνές συνεντεύξεις Τύπου, η έντονη συμμετοχή στην κοσμική ζωή και τα συνεχή αιτήματα για συνεντεύξεις την ενοχλούν. Μπορεί να απαντήσει με απότομο τρόπο στους εκπροσώπους του Τύπου, ακόμη και να παραφερθεί κάποιες φορές.
Όπως αναφέρει: «Τι σημείωμα έχει τύχει να λάβω σε αγώνα; Φυσικά, μια λίστα με ενδεχόμενες αγορές. Για να μην ξεχνιόμαστε, εδώ παίζω τένις. Φίλοι δημοσιογράφοι, καταλαβαίνω ότι κάνετε τη δουλειά σας, αλλά αφήστε τις άσχετες σημειώσεις, τις συσκευές καταγραφής ήχου (σ.σ. Η μέγιστη ισχύς της κραυγής της Σαράποβα στο κορτ είναι 105 ντεσιμπέλ, που ισοδυναμεί με το θόρυβο του κινητήρα ενός τζετ), ξεχάστε την αστυνομία μόδας, και παρακολουθείστε το ματς με τη ματιά του φιλάθλου. Πιστεύω πως τότε θα προκύψουν για σας ενδιαφέρουσες ερωτήσεις».
Για την ειρήνη σε όλο τον κόσμο
Το Φεβρουάριο του 2007 η Μαρία έγινε πρέσβειρα καλής θέλησης του ΟΗΕ. Η Σαράποβα χρησιμοποιεί τη φήμη της για να προσελκύσει την προσοχή σε πιεστικά παγκόσμια προβλήματα. Περισσότερο απ’ όλα την αθλήτρια απασχολούν η έλλειψη πόσιμου νερού στην Αφρική, το πρόβλημα των ναρκωτικών στις αναπτυσσόμενες χώρες και η διατήρηση του φυσικού πλούτου των περιοχών. Όπως παραδέχεται, η πρώτη συνέντευξη Τύπου που έδωσε στον ΟΗΕ, ήταν μια από τις πιο αγχωτικές καταστάσεις που συνέβησαν στην καριέρα της.
Διηγείται χαρακτηριστικά: «Με είχε πιάσει κρύος ιδρώτας! Δεν ήταν το συνηθισμένο, “Πώς σας φάνηκε σήμερα το χτύπημα με το δεξί;”. Ένας δημοσιογράφος με ρώτησε: “Τι πρέπει να κάνουν οι άνθρωποι ώστε να μην υπάρξουν άλλοι πόλεμοι και φτώχεια;”. Χωρίς να το περιμένω, εκείνη τη στιγμή δεν θα είχα αντίρρηση να μιλήσω για το πώς χτυπάω το μπαλάκι με το δεξί».
Ρίζες από τη Σιβηρία
Η Μαρία Σαράποβα γεννήθηκε στη μικρή πόλη της Σιβηρίας, Νιάγκαν. Παρόλο που η τενίστρια το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς βρίσκεται σε ταξίδια, έχει τονίσει επανειλημμένα ότι είναι υπερήφανη για τις ρίζες της.
Σύμφωνα με την ίδια: «Είμαι πολύ υπερήφανη που έχω γεννηθεί στη Σιβηρία. Είναι πολύ αστείο το γεγονός πως όταν με παρουσιάζουν στο κορτ, δεν λένε “γεννήθηκε στη Ρωσία”, αλλά ότι “γεννήθηκε στο Νιάγκαν, στη Σιβηρία”. Και κάθε φορά από τις εξέδρες ακούγεται ένα “Ουάου!”. Δηλαδή, για τους θεατές αυτό αποτελεί είδηση, τους εκπλήσσει και εγώ αυτές τις στιγμές αισθάνομαι υπερηφάνεια και μάλιστα μεγαλύτερη από όταν ανακοινώνουν πως κέρδισα το Roland Garros και είμαι η πρώτη ρακέτα στον κόσμο».

dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου