Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013

ΛΑΜΙΑ: Συνέντευξη ΜΑΝΩΛΗ ΛΙΔΑΚΗ στο LamiaReport

Οι εμφανίσεις του Μανώλη Λιδάκη φέτος έχουν συζητηθεί πολύ. Για άλλους είτε επειδή επέστρεψε στη σκηνή μετά τις προσωπικές του περιπέτειες, για άλλους για το καταληκτικό μουσικό πρόγραμμα που προσφέρει. Το σίγουρο είναι ότι Παρασκευή και Σάββατο θα βρίσκετε στο τόπο τεχνών Χώρα, στα Λελέικα Υπάτης για δυο μοναδικές βραδιές.

Συνέντευξη Γιώργος Παπασταμούλος για το LamiaReport


Κύριε Λιδάκη σας περιμένουμε στη Λαμία την ερχόμενη Παρασκευή. Τι πρόγραμμα θα παρακολουθήσουμε;
Ό, τι έχω ηχογραφήσει τόσα χρόνια. Τραγούδια που αγαπάω, δικά μου, αλλά και κάποιων άλλων καλλιτεχνών, αγαπημένα. Τα περισσότερα όμως που λέω τα έχω ηχογραφήσει.
Τι ακριβώς περιλαμβάνει η Β  Ανάγνωση του Σταύρου Ξαρχάκου;
Κάθε φορά που έχουμε ένα καινούργιο δίσκο, αν όχι όλα τα τραγούδια, τα περισσότερα εντάσσονται στο πρόγραμμα. Το τελευταίο μου άλμπουμ λοιπόν μαζί με κομμάτια από τα υπόλοιπα. Οπότε Β’ και Α’ ανάγνωση!
Πόσο επίκαιρο μπορεί να  είναι σήμερα το έργο του Σταύρου Ξαρχάκου;
Η συγκεκριμένη μουσική ενότητα νομίζω είναι αρκετά επίκαιρη. Ο λόγος του Γκάτσου ειδικά. Ίσως οι συγκυρίες να με οδήγησαν να κάνω αυτό το δίσκο. Όποιος ακούσει προσεκτικά τον δίσκο θα δει ότι υπάρχουν πολλές εικόνες του σήμερα.
Σας δυσκόλεψε ή ήταν εύκολο να προσεγγίσετε το έργο του;
Ήταν αρκετά δύσκολο, δεν μπορώ να πω ότι δεν δυσκολεύτηκα.
Διαβάσαμε πρόσφατα για ένα δίσκο που ετοιμάζετε με το Μάλαμα και τον Περίδη; Θα τον ακούσουμε σύντομα;
Η κάθε δισκογραφική δουλειά θέλει το χρόνο της. Ήδη προέρχομαι από μια πολύ πρόσφατη δουλειά. Τα τραγούδια με τον Ορφέα και το Σωκράτη ήδη έχουν μπει σε ένα δρόμο… τώρα το πότε ακριβώς θα εκδοθεί δεν είμαι σε θέση να σας απαντήσω τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Ο πολιτισμός τι ρόλο μπορεί να παίξει στη σημερινή παρανοϊκή  κατάσταση που περνάμε όλοι μας;
Είμαστε ένας ιδιαίτερος λαός, με την έννοια ότι είμαστε «Ρωμιοί», και στη συνέχεια όπως θα ξέρετε μέσω του Αδαμάντιου Κοραή από «γραικοί» ξαναγίναμε Έλληνες. Όμως αυτό που πάντα προσπαθούσαν  οι έξω, από το παρελθόν ακόμη διότι η Ελλάδα διοικήθηκε εκ των έσω από ξένους συνεχίζεται ακόμη και σήμερα από το εξωτερικό πάλι από αυτούς. Είναι συνέπεια της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης που όταν άκουσα αυτή τη λέξη για πρώτη φορά το ερώτημα που μου ήρθε στο μυαλό μου ήταν για το καλό των εξουσιών και των εξουσιαστών ή των λαών.
Τελικά μετά από αρκετά χρόνια την πήρα την απάντηση.
Εμείς λοιπόν δεν έχουμε άλλο όπλο εκτός από τη γλώσσα που τους διδάξαμε, τη Δημοκρατία που τους μάθαμε, τη Φιλοσοφία ή την Ιατρική, εμείς λοιπόν δεν είναι δυνατόν να μην αντισταθούμε στην προσπάθεια αφανισμού που γίνεται αυτού του έθνους. Μόνο έτσι μπορούν να μας εξαφανίσουν, όταν θα περπατάμε στο δρόμο και θα ακούμε δέκα λέξεις μεταξύ των οποίων και την Ελληνική. Τότε θα ξέρουμε ότι έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση και με απογοητεύει που κυκλοφορώ στην Αθήνα και έχω αρχίσει να το ακούω αυτό σιγά σιγά.  
Παρόλα αυτά πιστεύω ότι εμείς θα αντισταθούμε και κάποια στιγμή θα ξυπνήσουμε γιατί είμαστε δυστυχώς υποταγμένοι. Πρέπει να ξανά δημιουργηθούν μικρές παρέες που θα μεγαλώσουνε, πρέπει να ανταλλάσσουμε απόψεις μεταξύ μας , όπως κάνουμε εμείς αυτή τη στιγμή έστω και αν πρόκειται για επαγγελματικούς λόγους. Δεν έχει καμία σχέση, θα μπορούσαμε αυτή τη στιγμή να ήμασταν δυο φίλοι κάπου να πίναμε ένα καφέ και να τα λέγαμε, απλώς μας χωρίζει λίγο η απόσταση…  Αυτό δεν πρέπει να χάσουμε, τη μετάδοση της πληροφορίας και της αισιοδοξίας .
Τι θα  αλλάξει στον τρόπο ζωής μας πιστεύετε μέσα από αυτόν τον πόλεμο; Λέτε να υπάρξουν και θετικές εξελίξεις;
Πρωτίστως πρέπει να αλλάξουμε εμείς τρόπο σκέψης. Αυτό το περίεργο δέσιμό μας, αυτή  η άχαρη σχέση που είχαμε με την ύλη και η οποία κατάντησε και περιπετειώδης και η απληστία του να κάνουμε τα πολλά περισσότερα. Κάποτε θυμάμαι να εμπαίζουνε κάποιους και να τους λένε νεόπλουτους. Τώρα έχουμε νεόπτωχους.
Φυσικά υπάρχουν κάποιοι σε αυτή την ιστορία που δε φταίνε σε τίποτα. Δηλαδή οι άνθρωποι που είναι σε μικρές ηλικίες δεν έχουν να κάνουν με αυτό κι όμως είναι αντιμέτωποι με μια κατάσταση για την οποία δε φέρουν καμία ευθύνη, αυτό είναι το λυπηρό. Κάποιοι που φταίνε ήδη πληρώνουν κάποιο άλλοι όχι. Υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν φταίνε καθόλου και σε τίποτα. Αυτό το κομμάτι της κοινωνίας είναι που πρέπει να προστατευτεί.

Είστε αισιόδοξος γενικά;
Έχω συγκρατημένη αισιοδοξία διότι είναι η πρώτη φορά που δεν  μπορούμε διαβάζοντας το παρόν να δούμε μια εξέλιξη. Είναι παντού σκοτάδια και θολά τα τοπία. Είδαμε τώρα τι έγινε στην Κύπρο, ξύπνησε και η ρώσικη αρκούδα. Αυτό το ετοιμάσανε μια χαρά. Θυμάμαι στην αρχή που λέγανε «οι διεφθαρμένοι Έλληνες» γιατί εμείς ήμασταν οι πρώτοι που χρεοκοπήσαμε όσο και αν δε θέλουμε να το παραδεχτούμε. Είμαστε αιχμάλωτοι των δανειστών μας και ξέρετε ο δανειολήπτης θα είναι πάντα θύμα του δανειστή του και θα τελεί υπό την αιχμαλωσία του.
 
Έχετε ξανάρθει στη Λαμία; Τι εντυπώσεις έχετε;
 Ναι έχω τραγουδήσει στο δημοτικό θέατρο και θυμάμαι ένα πραγματικά εξαιρετικό κοινό. Ένιωσα τότε ότι έχω να κάνω με ένα κοινό υψηλής αισθητικής. Έχω τραγουδήσει σε πάρα πολλά μέρη και χωρίς να θέλω να κολακέψω ή να χαϊδέψω τα αυτιά του κοινού της Λαμίας, έχω να το λέω. Οπότε τώρα που μου έγινε η πρόταση είπα εκεί θέλω να πάω ξανά και απ ότι μαθαίνω είναι sold out η πρώτη βραδιά και πάμε και σε δεύτερη.,
Είναι γεγονός ότι απείχατε αρκετό καιρό μιας και περάσατε κάποιες δυσκολίες τις οποίες όμως αντιμετωπίσατε και είστε πάλι εδώ έχοντας κάνει το come back. Θα θέλατε να μας πείτε κάτι γι’αυτό και να περάσετε και κάποιο μήνυμα ενδεχομένως.
Κοιτάξτε στη ζωή αυτή αν δε σταυρωθείς ανάσταση δεν πρόκειται να δεις. Εμείς στη Κρήτη λέμε μια παροιμία, «μέσα απ’τον πόνο είναι η χαρά μες στη χαρά είναι ο πόνος, μέσα στον κόσμο βρίσκομαι κ είμαι έρημος και μόνος». Ο άνθρωπος πρέπει να δοκιμάζεται στη ζωή, ο,τι του στέλνει πρέπει να το αντέχει. Έχεις δικαίωμα να πέσεις, δεν έχεις δικαίωμα να μην σηκωθείς. Εγώ ήμουνα πάντα μαχητής. Δείξτε μου έναν άνθρωπο που δεν έχει κάνει λάθη στη ζωή του. Αν δεν κοιτάς τα σημάδια της ζωής, δεν τα μετράς και δεν τα υπολογίζεις δεν πρόκειται ποτέ να ολοκληρωθείς σαν άνθρωπος. Και πιστέψτε με τα περισσότερα λάθη σε αυτόν τον πλανήτη  τα κάνει το ζώο με νοημοσύνη, ο άνθρωπος. Ο σκύλος μου κάνει πολύ λιγότερα λάθη από μένα και μάλιστα μπορώ να σας πω ότι με βοήθησε πάρα πολύ (χαχαχα). Αγαπώ πάρα πολύ τα ζώα, αλλά ακόμη περισσότερο τους ανθρώπους.

 Πείτε μας δυο λόγια για τη νέα σας δουλειά με τον Ξαρχάκο

Ο συγκεκριμένος δίσκος του Ξαρχάκου είναι ο δίσκος για τον οποίο δούλεψα πάρα πολύ γιατί αυτά τα τραγούδια τα έλεγα από μικρό παιδί περιπλανώμενος με την κιθάρα μου δεξιά και αριστερά. Αυτό λοιπόν ήταν ένα όνειρο ζωής που πραγματοποιήθηκε. Εγώ ξέρετε δεν κάνω ποτέ το ίδιο πρόγραμμα. Προφανώς θα ενταχθούν μέσα στο πρόγραμμα της συναυλίας, θα πω τραγούδια από όλη τη γκάμα του ρεπερτορίου μου και ο,τι έχω ηχογραφήσει μέχρι τώρα. Σαφέστατα θα υπάρχουν και τα τραγούδια του Ξαρχάκου. Άλλοτε λέω 3-4 μαζί, άλλοτε τα σπάω μες στο πρόγραμμα, ξέρετε κουράζομαι να κάνω το ίδιο πρόγραμμα. Δε μπορώ να έχω ένα χαρτί και να ανεβαίνω στη σκηνή και να παρουσιάζω το ίδιο ακριβώς πράγμα, είναι ο,τι πιο βαρετό. Οπότε πολλές φορές αυτοσχεδιάζω κιόλας. Τα παιδιά που είμαστε μαζί έχουνε τις νότες μπροστά τους και πολλές φορές εγώ τους πάω αλλού! Μ’αρέσει να παίζω με αυτό.

Ο Μανώλης Λιδάκης θα βρεθεί στο τόπο τεχνών Χώρα στα Λελέικα Υπάτης την Παρασκευή 29 και το Σάββατο 30 Μαρτίου, στις 21.30 με Γενική είσοδο τα 15 ευρώ. Για κρατήσεις τηλεφωνήστε στο 2231051075

Μαζί του επί σκηνής:
Ιφιγένεια Ιωάννου-Τραγούδι
Γιάννης Μπελώνης-Πιάνο
Γιώργος Σπηλιόπουλος-Μπουζούκι
Βασίλης Ραψανιώτης-Βιολί



πηγη   http://www.lamiareport.gr
dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου