Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Αττική Μελισσοκομική Εταιρεία Αλέξ. Πίττας ΑΕΒΕ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

7

1896

Είναι η πρώτη μαρτυρία που έχουμε για την ενασχόληση της οικογένειας Πίττα με το μέλι. Κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896, ο πατέρας των ιδρυτών, Γεώργιος Πίττας, διαφημίζει στην εφημερίδα «Εστία» την επιχείρηση που διατηρούσε «Εδωδίμων Αποικιακών», στην οδό Σταδίου. Μεταξύ των προϊόντων που διαφημίζει είναι και το διάσημο, τότε, μέλι Υμηττού.

1928

Οι Αλέξανδρος & Παναγιώτης Πίττας ανοίγουν ένα κατάστημα στην οδό Σωκράτους που συσκευάζει και εμπορεύεται μέλι. Το πρώτο προϊόν ονομάστηκε μέλι Υμηττού Αττική διότι προμηθεύονταν θυμαρίσιο μέλι από τον Υμηττό. Αργότερα οι δύο επιχειρηματίες αγόραζαν θυμαρίσιο μέλι και από άλλες περιοχές της Αττικής, όπως Μεσόγεια, Μάνδρα κλπ. Και το μέλι από μέλι Υμηττού Αττική εξελίχθηκε σε μέλι Αττική τύπου Υμηττού και στη συνέχεια έγινε το γνωστό σε όλους μας μέλι Αττική.
4
Τα δυο αδέρφια προχωρούν σε μια ενέργεια πρωτοποριακή που άλλαξε ριζικά τον μέχρι τότε τρόπο εμπορίας και διακίνησης του μελιού προσφέροντας το ελληνικό μέλι σε μικρές συσκευασίες, με την επωνυμία μέλι Υμηττού Aττική. Οι δύο νεόκοποι επιχειρηματίες κάθε χρόνο πραγματοποιούσαν ταξίδια στους παραγωγούς για την επιλογή των ποιοτήτων του μελιού που αγόραζαν. Όντας εξωστρεφείς και ευφυείς επιχειρηματίες αποφασίζουν να εξάγουν ένα μέρος της παραγωγής, ενώ συμμετέχουν στις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις αποσπώντας αμέσως, από τη δεκαετία του '30, διακρίσεις και βραβεία. Ταυτόχρονα προβάλλουν συστηματικά το ελληνικό μέλι με την απαράμιλλη ποιότητα παντού.

Η δεκαετία του '50

βρίσκει την ΑΤΤΙΚΗ Μελισσοκομική Εταιρεία Αλέξανδρος Πίττας με νέες εγκαταστάσεις στο Περιστέρι και με 30 άτομα προσωπικό. Είναι η εποχή που χάρη στην έντονη διαφημιστική καμπάνια και τον εμπλουτισμό της γκάμας της με νέες συσκευασίες, αρχίζει πλέον να ξεφεύγει από τα στενά γεωγραφικά πλαίσια και να αποκτά παρουσία σε όλη σχεδόν την Ελλάδα αλλά και σε νέες αγορές στο εξωτερικό. Η.Π.Α., Καναδάς, Αυστραλία, αλλά και αρκετές χώρες της Μέσης Ανατολής θα γνωρίσουν το ελληνικό μέλι και θα αρχίσουν να απορροφούν ένα σημαντικό μέρος από τους 300 τόνους μελιού που συσκεύαζε ετησίως η εταιρεία.
7

Η δεκαετία του '60

ήταν μια δεκαετία ανάπτυξης της εταιρείας τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στο εξωτερικό. Νέα προϊόντα όπως παρκετίνη (από φυσικό κερί μέλισσας), μαρμελάδα και νέες συσκευασίες όπως το σωληνάριο, το πλαστικό ποτηράκι 125γρ και φυσικά η ατομική μερίδα εντάχθηκαν στην γκάμα των προϊόντων Αττική και Φίνο. Το μπλε κουτί Αττική έγινε αναγνωρίσιμο και ευρέως γνωστό ενώ το Φίνο ανέπτυξε τη δική του ταυτότητα. Το κίτρινο κουτί Φίνο, με το αγοράκι Φίνο στη συσκευασία, έγινε ιδιαίτερα αγαπητό στα παιδιά.

Δεκαετίες του '70 - '80

3Οι δύο ιδρυτές της εταιρείας δεν είναι πλέον στη ζωή, οπότε είναι η κρίσιμη ώρα για τη διάδοχη κατάσταση. Δύο νέα παιδιά, τα παιδιά του Παναγιώτη, η Αλεξάνδρα και ο Γιώργος, η δεύτερη γενιά, μαζί με τη θεία τους, Ελένη, χήρα του Αλέξανδρου, αναλαμβάνουν τη διοίκηση της εταιρείας με στόχο να διατηρήσουν στην αγορά τα προϊόντα που ήταν ιδιαίτερα αγαπητά στους καταναλωτές. Με τη βοήθεια στελεχών που στήριξαν την εταιρεία την περίοδο αυτή της δοκιμασίας, τα εμπόδια ξεπεράστηκαν και η εταιρεία άρχισε να αναπτύσσεται με νέους ρυθμούς. Η Αλεξάνδρα Πίττα ανέλαβε το εμπορικό κομμάτι και τις εξαγωγές και ο Γιώργος Πίττας τους κλάδους της παραγωγής και της επικοινωνίας με τους μελισσοπαραγωγούς. Με την αλλαγή των γενεών στη διοίκηση, αναπτύχθηκαν σταδιακά διάφορα τμήματα της εταιρείας με στόχο την καλύτερη οργάνωση και τις σωστότερες διαδικασίες παραγωγής.


Σήμερα

8
Η ΑΤΤΙΚΗ Μελισσοκομική Εταιρεία Αλέξανδρος Πίττας ΑΕΒΕ συλλέγει εκλεκτές ποικιλίες ελληνικού μελιού που επιλέγονται από 2.000 Έλληνες μελισσοκόμους. Οι επαφές με τους παραγωγούς μελιού είναι πάντα άμεσες, ο Γιώργος Πίττας και οι άνθρωποι του Τμήματος Αγορών συνεχίζουν την παράδοση της παλαιότερης γενεάς και πραγματοποιούν ταξίδια στους παραγωγούς για την επιλογή των ποιοτήτων του μελιού της ΑΤΤΙΚΗ που προσφέρεται επώνυμα. Η εταιρεία διαθέτει ένα από τα πιο σύγχρονα εργαστήρια στην Ευρώπη για τον έλεγχο και την διασφάλιση της ποιότητας του μελιού μας και διατηρεί τμήμα Ανάπτυξης Μελισσοκομίας, που προσφέρει συμβουλευτική υποστήριξη και εκπαίδευση στους συνεργάτες μελισσοκόμους. Εφαρμόζει ένα πλήρες σύστημα ιχνηλασιμότητας που για κάθε συσκευασία της ΑΤΤΙΚΗ μπορούμε να οδηγηθούμε πλήρως και με ακρίβεια στους παραγωγούς από τους οποίους προέρχεται το μέλι. Επιπλέον, στηρίζει ιδιαιτέρως την έρευνα για το μέλι και τα προϊόντα της μέλισσας. Η έρευνα για το μέλι σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια και τους επίσημους φορείς είναι συνεχής και έντονη αποδίδοντας τα τελευταία χρόνια καρπούς. Η εταιρεία ΑΤΤΙΚΗ στα πλαίσια των προσπαθειών της για την ανάπτυξη και διάδοση του ελληνικού μελιού συμμετέχει ενεργά στην Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Μελιού και Λοιπών Προϊόντων Κυψέλης ως μέλος του Σύνδεσμος Ελλήνων Τυποποιητών Συσκευαστών και Εξαγωγέων Μελιού (Σ.Ε.Τ.Σ.Ε.Μ. Παράλληλα, επιπλέον του ελληνικού μελιού και των ελληνικών προϊόντων της μέλισσας (φρέσκια ελληνική γύρη και φρέσκο ελληνικό βασιλικό πολτό), η ΑΤΤΙΚΗ προσφέρει και παραδοσιακά ελληνικά εδέσματα όπως χαλβά (κλασσικό και μόνο με ελληνικό μέλι), ταχίνι με μέλι και ταχίνι κλασσικό, μαρμελάδες, υποβρύχια και λουκούμια με μέλι και αρωματικά.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ  http://www.attiki-pittas.gr/el/company
dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου