Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

Προαστιακός Σιδηρόδρομος Λειανοκλάδι - Λαμία - Στυλίδα /// Δρομολόγια από Λειανοκλάδι - Στυλίδα



Το τραίνο που συνέδεσε το Λειανοκλάδι και το Μπεκί (Σταυρός) με την Λαμία και την Αγία Μαρίνα αρχικά και αργότερα δε προεκτάθηκε έως και την Στυλίδα , είχε μια μεγάλη ιστορία πίσω του.

Κατασκευάστηκε πριν από τον κυρίως Λαρισαϊκό σιδηρόδρομο ως προπομπός αυτού , προκειμένου τα υλικά κατασκευής του σιδηροδρόμου Αθηνών-Λαρίσης να φτάνουν με πλοίο στο λιμανάκι της Αγίας Μαρίνας και στη συνέχεια σιδηροδρομικώς στο μέτωπο των εργασιών της κύριας γραμμή.

Λειτούργησε αρχικά μεταξύ 1892 και 1898 με ένα μικρο συρμό που είχε ως κινητήριο μονάδα την ιστορική ατμάμαξα ΜΑΡΙΝΑ , αγγλικής κατασκευής . Μετά την επέκταση της γραμμής από Αγία Μαρίνα σε Στυλίδα άρχισε νέα τακτική εκμετάλλευση της γραμμής (1905).

Το 1970 ανεστάλησαν τα τακτικά επιβατικά δρομολόγια από Πειραιά και Αθήνα για Λαμία και Στυλίδα και παρέμειναν μόνο τα περιοδικά εκδρομικά δρομολόγια του θέρους για την μεταφορά λουόμενων στην πλαζ της Αγίας Μαρίνας και τα εμπορικά δρομολόγια.

Το 1991 επαναλειτουργεί με επιβατικά τραίνα (αυτοκινητάμαξες) η γραμμή Αθήνα-Λειανοκλάδι-Λαμία-Στυλίδα και το 2011 η επιβατική εκμετάλλευση της γραμμής μετατρέπεται σε προαστιακή με 12 ζεύγη δρομολογίων τα 7 μεταξύ Λειανοκλάδι-Λαμία-Στυλίδα και τα υπόλοιπα 5 μεταξύ Λειανοκλάδι-Λαμία,υποκαθιστώντας έτσι το συνδετήριο λεωφορείο που συνέδεε το πρακτορείο του Ο.Σ.Ε στην Λαμία με τον σταθμό Λειανοκλαδίου.

Ουσιαστικά δηλαδή το τοπικό τραίνο Λειανοκλαδι-Λαμια-Στυλίδα,που εξυπηρετείται από μια σύγχρονη αυτοκινητάμαξα προαστιακού τύπου Railbus έχει διπλό ρόλο : αφενός μεν ως προαστιακή συγκοινωνία για την περιοχή Λαμίας και Στυλίδας (κάνοντας στάσεις σε Λειανοκλάδι,Καλύβια,Ρεβένια,Παγκράτι,Λαμία,Ροδίτσα,Μεγάλη Βρύση,Αγία Μαρίνα,Βασιλική,Στυλίδα),αφετέρου δε ως τοπική σύνδεση των δυο πόλεων της Φθιώτιδας (Λαμίας και Στυλίδας) με τον κομβικό σταθμό Λειανοκλαδίου και τον κύριο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Θεσσαλονίκης, που εκσυγχρονίζεται ώστε να καταστεί άξονας υψηλών ταχυτήτων, που θα μειώσει τον χρόνο διαδρομής Αθηνά-Λαμία σε λιγότερο από 2 ώρες . 

Συνεπώς ο ρόλος της τροφοδοτικής γραμμής του άξονα που συνδέει Λαμία και Στυλίδα με τον σιδηροδρομικό κορμό της χώρας, έχει στρατηγική σημασία.

Τα πρακτορεία εισιτηρίων Λειανοκλάδι-Λαμίας-Στυλίδας εκδίδουν κατευθείαν εισιτήρια Λαμίας-Αθηνας ή Θεσσαλονίκης και Στυλίδας-Αθήνας ή Θεσσαλονίκης και όλα τα τραίνα ανταποκρίνονται με τα αρτηριακά τραίνα Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Δρομολόγια από Λειανοκλάδι - Στυλίδα


Διαβάστε περισσότερα:
 http://www.gkordis.com/2015/04/blog-post_595.html#ixzz3gc0nKuBa
dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου