Το Π.Δ 100/2003 έβαλε για πρώτη φορά στον Οργανισμό της ΕΛ.ΑΣ
κανόνες στις μεταθέσεις του προσωπικού και καθιέρωσε το αμετάθετο σε
επίπεδο Αστυνομικής Διεύθυνσης. Δηλαδή αν ο Αστυνομικός δεν επιθυμεί
μετάθεση από το Νομό που υπηρετεί κανένας δεν
μπορεί να τον μεταθέσει.Επίσης καθιέρωσε με το άρθρο 13 τα Συμβούλια Μεταθέσεων τόσο σε επίπεδο επικράτειας όσο και σε επίπεδο Αστυνομικής Διεύθυνσης. Εκπρόσωποι των εργαζομένων απαρτίζουν τη συγκρότηση των Συμβουλίων. Έτσι ένα πάγιο αίτημα των Συνδικαλιστικών Ενώσεων υλοποιήθηκε. Σταμάτησαν λοιπόν, οι μεταθέσεις του στυλ “δεν μου αρέσει η φάτσα σου” ή “ξέρεις ποιος είμαι εγώ, θα σε στείλω στον Έβρο” και πλέον ο “βραχνάς” της μετάθεσης ως τιμωρία, «έφυγε» από τις πλάτες του Αστυνομικού και αυτός εκτελεί τα καθήκοντά του απελευθερωμένος.
Ο θεσμός του Συμβουλίου Μεταθέσεων που καθιερώθηκε σε επίπεδο Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής και Θεσσαλονίκης (ΓΑΔΑ και ΓΑΔΘ αντίστοιχα) άρθρο 13, παραγρ 1,2 και σε επίπεδο Αστυνομικών Διευθύνσεων συγκροτείται από τρεις υπηρεσιακούς παράγοντες και δύο εκπροσώπους εργαζομένων (ένας από τις Ενώσεις Αστυνομικών Υπαλλήλων και ένας από τις Ενώσεις Αξιωματικών).
Έτσι σε μεγάλο βαθμό, ο εργαζόμενος προστατεύεται από τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης, κυρίως όταν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων, δεν διαπλέκονται με τους υπηρεσιακούς παράγοντες και με την υπογραφή τους (συναίνεσή τους) δεν καλύπτουν τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης. Με άλλα λόγια οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα Συμβούλια πρέπει να λειτουργούν και διαφυλάττουν τα συμφέροντα αυτών που τους εξέλεξαν σε αυτή την θέση. Όχι π.χ να συναινούν στη μετάθεση συναδέλφου χωρίς την επιθυμία του.
Βέβαια η μέχρι τώρα λειτουργία των Συμβουλίων Μεταθέσεων κρίνεται θετικά, παρά το ότι τα τελευταία χρόνια, παρατηρήθηκε το φαινόμενο, τόσο στο Συμβούλιο Μεταθέσεων της ΓΑΔΑ όσο και στο Συμβούλιο Μεταθέσεων της Δ/νσης Ασφάλειας Αττικής, να μετατίθενται συνάδελφοι χωρίς τη θέλησή τους με ομόφωνες αποφάσεις!!! (Δεν μιλάμε για πειθαρχικά παραπτώματα).
Τώρα με το Ν.3938, άρθρο 18, η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αττικής έγινε πέντε Σωματεία: 1) Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών, 2) Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Πειραιά, 3) Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Νοτιοανατολικής Αττικής, 4) Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Βορειοανατολικής Αττικής, 5) Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Δυτικής Αττικής και εδώ αρχίζουν τα παρατράγουδα και εμμέσως πλην σαφώς η κατάργηση των Συμβουλίων Μεταθέσεων.
Ποιός θα εκπροσωπεί τους συναδέλφους στο Συμβούλιο Μεταθέσεων της ΓΑΔΑ; Ποιός στη Δ/νση Ασφάλειας Αττικής;
Στις πρόσφατες εκλογές της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών, υπήρχαν υποψήφιοι από όλες τις παρατάξεις για το θεσμό αυτόν. Είναι όμως νόμιμο αυτό; Γιατί να εκπροσωπεί το Συμβούλιο Μεταθέσεων της ΓΑΔΑ μέλος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Αθηνών και όχι της Δυτικής ή της Βόρειας, κ.λ.π. Πού ορίζεται αυτό; Στην πράξη τώρα ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της Ένωσης Αθηνών, θα αποφασίζει για το ποιος θα υπηρετήσει στα Σπάτα, στο Αεροδρόμιο, στην Ασφάλεια, στην Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων και ούτω καθ' εξής.
Άρα οι όποιες μεταθέσεις και να γίνουν που θα έχουν και τη συμμετοχή στο Συμβούλιο εκπρόσωπο της Αθηνών θα στερούνται κατά την ταπεινή μου άποψη νομιμότητα και θα δώσουν το δικαίωμα της προσφυγής στα Διοικητικά Δικαστήρια για ακύρωση αυτών λόγο της μη σύννομης συγκρότησης του Συμβουλίου Μεταθέσεων. Το ίδιο και στην Δ/νση Ασφαλείας Αττικής εκπρόσωπος εργαζομένων από την Αθηνών θα αποφασίζει για το ποιος θα μετατεθεί π.χ από το Τ/Α Συντάγματος στο Τ/Α Ωρωπού ή από τις Κεντρικές Υπηρεσίες στο Τ/Α Πειραιά ή Κορυδαλλού και αντίστροφα.
Πεποίθησή μου είναι ότι πρέπει άμεσα το θέμα να ρυθμιστεί με τροποποίηση του Π/Δ 100/2003.
Βέβαια εν όψη αναδιάρθρωσης των Αστυνομικών Υπηρεσιών και από το Σχέδιο Νόμου που είδε το φως της δημοσιότητας, εξάγεται το συμπέρασμα ότι πάμε για νέο Κώδικα Μεταθέσεων, εφόσον π.χ η Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής θα ανήκει στη Γενική Διεύθυνση Ασφάλειας Νοτίου Ελλάδος που αυτή περιλαμβάνει τις Διευθύνσεις Αττικής, Δυτικής Ελλάδος, Ιονίων Νήσων, Στερεάς Ελλάδος, Πελοποννήσου, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης, δηλαδή την μισή Ελλάδα ή π.χ η καινούρια υπηρεσία που δημιουργείται στην Κεντρική Μακεδονία και ονομάζεται Αστυνομική Δ/νση Κεντρικής Μακεδονίας και Θράκης και συγκροτείται από στις Αστυνομικές Δ/νσεις Αλεξανδρούπολης - Δράμας – Καβάλας – Ξάνθης – Ορεστιάδας και Ροδόπης.
Πριν κλείσω θα σημειώσω ότι τα Συμβούλια Μεταθέσεων είναι ξεχωριστό όργανο και στην εκλογική διαδικασία των Ενώσεων θα πρέπει να είναι σε ξεχωριστό ψηφοδέλτιο. Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσω γιατί.
Τέλος αναμένω από την Π.Ο.ΑΣ.Υ ανάληψη πρωτοβουλιών και να αφήσει τα Δ.Σ και τα Γενικά Συμβούλια για εβδομαδιαία Υπηρεσία. Εδώ συνάδελφοι καθημερινά εκτελούν υπηρεσία ένα χρόνο τώρα διανύοντας 400 χιλιόμετρα από τον τόπο που υπηρετούν (Πύλος - Κόρινθος - Πύλος).
Θα ασχοληθούμε επιτέλους με κάτι σοβαρό;
Αθήνα, 05 Ιουλίου 2013
Λιακόπουλος Αντώνιος
Μέλος Δ.Σ. Π.Ο.ΑΣ.Υ
ΠΗΓΗ http://www.bloko.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου