Κυριακή 27 Απριλίου 2014

Ο Κομμένος Ρεπόρτερ του ΠΑΟΚ και η Κόντρα με την Ε.Π.Ο


Περίεργα «άκυρα» σε αθλητικούς δημοσιογράφους έχουμε δει και στο παρελθόν. Αν δεν αρέσουν τα όσα γράφεις στους εκάστοτε παράγοντες, το λιγότερο που μπορεί να σου συμβεί είναι να μείνεις εκτός γηπέδου. Κάμποσα πρόσφατα περιστατικά επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Το να μένει όμως ένας από τους πιο αναγνωρίσιμους ρεπόρτερ μιας ομάδας εκτός από τον τελικό Κυπέλλου του ΠΑΟΚ με τον Παναθηναϊκό μετά από απόφαση της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας είναι κομματάκι πρωτάκουστο.
Για τον ρεπόρτερ του Δικεφάλου του Βορρά, Σταύρο Κόλκα, όλα ξεκίνησαν από μια ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook. Ένα άσεμνο μήνυμα το οποίο «κατέβηκε» σχεδόν αμέσως -με τον ίδιο να επανέρχεται με διευκρινίσεις- αποτέλεσε την αφετηρία αυτής της περίεργης ιστορίας.

Η online εξήγηση του Κόλκα ήταν: «Βλέποντας παρέα με φίλους τον αγώνα, ένας εξ αυτών μου πήρε το κινητό και έκανε copy paste το μήνυμα που δημοσιεύθηκε με ακραίους χαρακτηρισμούς, το οποίο είχε στείλει σε φίλο του Ολυμπιακό. Όσοι παρακολουθείτε τον λογαριασμό μου αντιλαμβάνεστε πως δεν έχω ξεφύγει ποτέ έτσι και δεν είναι κάτι που συνηθίζω. Το μήνυμα το έβγαλα μέσα σε ένα λεπτό, χρόνος που χρειάστηκε να το κάνω και στο twitter και στο facebook», έγραφε. Ωστόσο, κάποιοι πρόλαβαν να το απαθανατίσουν. Έτσι όταν ήρθε η ώρα του τελικού Κυπέλλου ανάμεσα στον ΠΑΟΚ και τον Παναθηναϊκό και έστειλε αίτηση για διαπίστευση από την εφημερίδα Live Sport, η απάντηση που έλαβε από την ΕΠΟ ήταν αρνητική.
Τηλεφωνώ στον Σταύρο. Μου παραδέχεται και ο ίδιος το λάθος του για τη συγκεκριμένη ανάρτηση, η οποία έπαιξε σε αρκετά οπαδικά site αντίπαλων χρωμάτων.

«Εγώ έκανα ένα λάθος δεδομένο, γιατί αισθάνομαι τα social media ως κάτι προσωπικό, ενώ δεν είναι. Το πάτημα το δίνω εγώ με την αφέλειά μου και το χαβαλέ που θέλω να κάνω με τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Έτσι βλέπω τα social media, ότι έχω φίλους και κάνουμε πλάκα. Αλλά πλέον τα social media σε έχουν φτάσει σε σημείο να μην μπορείς να είσαι ο εαυτός σου. Χρησιμοποιούνται κατά κόρον από αντίπαλα συμφέροντα για τη δημιουργία κλίματος. Εγώ, ως ρεπόρτερ του ΠΑΟΚ είμαι αντίθετος προς τη σημερινή ΕΠΟ και τη δημιουργία της. Όσον αφορά το δημοσιογραφικό μου έργο, ό,τι γράφω το γράφω με γεγονότα για αυτό και δεν μου έχει γίνει ποτέ καμία αγωγή για θέματα δημοσιογραφικά. Θεωρώ τουλάχιστον ανέντιμο και άνανδρο να χρησιμοποιείται κάτι που κάνω στα social media για χαβαλέ για να χτυπηθεί η δημοσιογραφική μου ιδιότητα. Όποιος έχει πρόβλημα με αυτά που γράφω, ας παρουσιάσει τον αντίλογο. Έτσι γίνεται με τη δημοκρατία. Εγώ δεν έχω πρόβλημα, βλέπω αυτό που κάνει η ΕΠΟ ως ένα επιπλέον ρεπό που το χρειαζόμουν, γιατί ήμουν κουρασμένος. Το θέμα είναι τι θα γίνει με τον επόμενο και με τον μεθεπόμενο. Ο Ασκός του Αιόλου άνοιξε και ο καθένας μπορεί να κάνει παιχνίδια μέσα από προσωπικές θέσεις».
Πως όμως δικαιολόγησαν την άρνηση χορήγησης διαπίστευσης σε καθημερινή εφημερίδα και σε δημοσιογράφο που είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών; «Σε συνομιλία μας μου είπαν ξεκάθαρα ότι ο Σαρρής δεν γουστάρει τον Κόλκα για αυτά που γράφει. Έχω και τις επιστολές των Ένωσης Συντακτών. Ο Σαρρής το λέει ξεκάθαρα ότι "με βρίζει και δεν θα μπει"», μου λέει.

Παίρνω τηλέφωνο τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας, Γιώργο Σαρρή. Τον ρωτάω αν ήταν προσωπική επιλογή το κόψιμο του Κόλκα.

«Δεν έχει να κάνει με προσωπική επιλογή, υπάρχει στο facebook μια ανάρτησή του που μπορείτε να τη δείτε και να μου πείτε. Το λιγότερο αισχρή, δεν μπορώ να σας πω από το τηλέφωνο τι γράφει. Μπορείτε να ρωτήσετε τους συναδέρφους σας τι γράφει αν δεν την βρίσκετε. Διαβάστε την και αν πείτε ότι αυτός ο άνθρωπος είναι δημοσιογράφος και πρέπει να πάρει διαπίστευση, εγώ είμαι μαζί σας».

Το επίμαχο status του ρεπόρτερ όντως ξεπερνούσε τα όρια. Αφενός όμως φρόντισε να το «κατεβάσει» αμέσως και να εξηγήσει το πως έγινε η ανάρτηση. Και αφετέρου, όπως μου λέει και ο ίδιος, η μη χορήγηση διαπίστευσης σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από ένα status. Η Ομοσπονδία μπορούσε να κινηθεί νομικά αν θεωρούσε ότι θίγεται και τον λόγο θα τον είχε η δικαιοσύνη. Όχι να αποκλείσει έναν δημοσιογράφο από το γεγονός της χρονιάς παρεμποδίζοντας το δημοσιογραφικό έργο του.
«Το ρεζουμέ το δικό μου είναι ότι αυτή η ΕΠΟ δεν μπορεί να συνεχίσει, είναι επικίνδυνη για τα πάντα. Έχει ξεφύγει το πράγμα. Διατηρεί σε μεγάλο βαθμό μια επικοινωνιακή δύναμη που δεν ελέγχεται από αυτή, αλλά από τους συνεργάτες της. Με πρόφαση συνεχώς την εθνική που ουσιαστικά λειτουργεί με αυτόματο πιλότο λόγω Σάντος και των παικτών που γουστάρουν να παίζουν σε αυτή, έχουν δημιουργήσει ένα ποδόσφαιρο που ουσιαστικά δεν πείθει κανέναν. Φαίνεται αυτό στα στατιστικά, στις καταγγελίες, στις τηλεφωνικές συνομιλίες, παντού», λέει ο Σταύρος Κόλκας.
Τον ρωτάω αν θα κάνει κινήσεις κατά της ΕΠΟ. «Το σκέφτομαι. Πιστεύω ότι πρέπει να κινηθεί νομικά η ΕΣΗΕΜ-Θ. Εγώ το σκέφτομαι. Δεν θέλω να το τραβήξω, αυτό που με απασχολεί είναι το ποδόσφαιρο και αυτό που βλέπουμε δεν είναι ποδόσφαιρο». Η Ένωση Συντακτών Θεσσαλονίκης έστειλε δύο επιστολές προς την Ομοσπονδία για το θέμα, χωρίς να καταφέρει να αλλάξει κάτι. «Είναι ακατανόητο για την ΕΣΗΕΜ-Θ να επιβάλει ο πρόεδρος ενός θεσμικού φορέα όπως η ΕΠΟ τακτικές αποκλεισμού εξαιτίας ζητημάτων που αφορούν τον ίδιο και όχι τον θεσμό. Εφόσον όπως ισχυρίζεστε δημοσιεύματα του εν λόγω δημοσιογράφου σας θίγουν υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι και συγκεκριμένα θεσμικά όργανα για να αντιδράσετε.
Η αναγωγή του προσωπικού σας θέματος σε πρόβλημα του φορέα που διοικείτε, αποτελεί σαφές δείγμα αλαζονικής και αντιδημοκρατικής πρακτικής. Δεν είναι δυνατόν η ΕΠΟ να αποκλείει δημοσιογράφους από την κάλυψη δραστηριοτήτων επειδή ο πρόεδρός της ενοχλείται από δημοσιεύματά τους», αναφέρει χαρακτηριστικά στη δεύτερη, καλώντας τον πρόεδρο της ΕΠΟ να ανακαλέσει. Κάτι που δεν έγινε ποτέ».
Ο ρεπόρτερ του ΠΑΟΚ δεν δείχνει διατεθειμένος να αλλάξει στάση στα social media. «Δεν έχουν να μου προσάψουν τίποτα για την επαγγελματική μου ιδιότητα και πατάνε στην ιδιομορφία του χαρακτήρα μου, που δεν είναι στο μέσο όρο των δημοσιογράφων», μου λέει προτού κλείσουμε το τηλέφωνο.

dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου