Συνεχίζεται το Αφιέρωμα του ypodomes.com για τις εξελίξεις στα μεγάλα έργα, μεταφορές και αποκρατικοποιήσεις
Το νέο μεταφορικό μέσο που ευαγγελίζεται ότι θα λύσει δια παντός το πρόβλημα σύνδεσης πολλών ακριτικών και νησιωτικών περιοχών με την Αθήνα και άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας είναι εδώ και χρόνια στην ατζέντα της οικονομίας.
Φέτος πήγαμε ένα βήμα μπρος και το σχετικό Νομοσχέδιο είναι σε διαβούλευση. Πολλοί όμως είναι εκείνοι που αντιδρούν καθώς στο Άρθρο 2 «Ιδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών» προβλέπει ότι «η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου χορηγείται μόνο στο Δημόσιο, σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού, και σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου των οποίων την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο».
Αυτό σύμφωνα με μία από τις εταιρείες που εμφανίζουν μεγάλο ενδιαφέρον δραστηριοποίησης σε αυτό τον τομέα είναι και το πιο επίμαχο σημείο καθώς όπως αναφέρει, απαξιώνει και υποβαθμίζει το ρόλο του ιδιώτη ακυρώνοντας τα ιδιωτικά υδατοδρόμια, κάνοντας λόγο για "αντιαναπτυξιακό" νομοσχέδιο.
Το θέμα πρόκειται να απασχολήσει μέχρι την τελική κατάθεση προς ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου και την τοποθέτηση τόσο της Κυβέρνησης όσο και της Αντιπολίτευσης.
ΤΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ
Μέχρι σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί τα Υδατοδρόμια Παξών και Κέρκυρας ενώ σειρά από άλλα Υδατοδρόμια είναι στη "σειρά" και αναμένουν. Οι αιτήσεις για την αδειοδότηση Υδατοδρομίων είναι πάρα πολλές και για παράδειγμα μόνο στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχουμε 25 νησιά που ενδιαφέρονται. Πρόκειται για τα Υδατοδρόμια της Μυκόνου, της Αστυπάλαιας, της Σίκινου, της Άνδρου, της Αμοργού, της Κέας, της Κύθνου, της Νάξου, της Σαντορίνης, της Μήλου, της Σύμης, της Καλύμνου, της Πάρου, της Νίσυρου, της Κάσου, της Καρπάθου, του Καστελλόριζου, της Χάλκης, της Τήλου, της Κώ, της Ρόδου, των Λειψών, της Λέρου, της Σίφνου και της Σύρουπροκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες Μελέτης, Κατασκευής, Άδειας Ίδρυσης και Λειτουργίας Υδατοδρομίων σε αυτά τα νησιά.
Μέχρι σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί τα Υδατοδρόμια Παξών και Κέρκυρας ενώ σειρά από άλλα Υδατοδρόμια είναι στη "σειρά" και αναμένουν. Οι αιτήσεις για την αδειοδότηση Υδατοδρομίων είναι πάρα πολλές και για παράδειγμα μόνο στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχουμε 25 νησιά που ενδιαφέρονται. Πρόκειται για τα Υδατοδρόμια της Μυκόνου, της Αστυπάλαιας, της Σίκινου, της Άνδρου, της Αμοργού, της Κέας, της Κύθνου, της Νάξου, της Σαντορίνης, της Μήλου, της Σύμης, της Καλύμνου, της Πάρου, της Νίσυρου, της Κάσου, της Καρπάθου, του Καστελλόριζου, της Χάλκης, της Τήλου, της Κώ, της Ρόδου, των Λειψών, της Λέρου, της Σίφνου και της Σύρουπροκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες Μελέτης, Κατασκευής, Άδειας Ίδρυσης και Λειτουργίας Υδατοδρομίων σε αυτά τα νησιά.
Στο στάδιο της εξέτασης βρίσκονται δεκαεννέα αιτήσεις για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων και ειδικότερα στην Αγία Μαρίνα Γραμματικού, στο Ρέθυμνο, στην Αλόννησο, στη Σκόπελο, στη Σκύρο, στην Πάτμο, στο Βόλο, στην Τήνο, στο Λαύριο, στην Πάτρα, στη Ζάκυνθο, στην Αμφιλοχία, στη Σούδα, στη Θεσσαλονίκη, στην Καλαμάτα, στη Σητεία, στη Σίφνο, στο Ηράκλειο Κρήτης και στη Χίο.
Η λειτουργία υδατοδρομίου δημιουργεί μια σημαντική αναπτυξιακή προοπτική, αφού ενισχύεται ο τομέας του τουρισμού και των επιβατικών-εμπορευματικών μεταφορών, βασικό πυλώνα ανάπτυξης, ενώ δημιουργείται ένα σημαντικό πεδίο επένδυσης με σημαντικά οφέλη ιδιαίτερα για τις νησιωτικές και άλλες κοινωνίες.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου