Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

H F1 βασίζεται στο Lloyd's για να ασφαλίσει συγκινήσεις υψηλών οκτανίων


Με το σαγηνευτικό συνδυασμό αίγλης και κινδύνου, η Φόρμουλα 1 αποτελεί μία από τις σημαντικότερες εκδηλώσεις στα διεθνή σπορ. Ωστόσο, ο σχεδιασμός και η προετοιμασία ενέχουν πολλές προκλήσεις για τις ομάδες και τους διοργανωτές. Πρέπει να μετακινούν άμεσα τεχνολογικό εξοπλισμό αιχμής και υψηλής αξίας σε μακρινές τοποθεσίες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ασφάλεια όσων συμμετέχουν. 

Αυτό μπορεί να αποτελέσει πραγματικό «πονοκέφαλο» για τους διοργανωτές, αλλά όχι για το Lloyd’s, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανάληψη τέτοιων κινδύνων αποτελεί καθημερινό αντικείμενο εργασίας, όπως άλλωστε συμβαίνει κατά τα τελευταία 20 χρόνια.
Παράδοση στην ασφάλεια
«Η Φόρμουλα 1 είναι μια παγκόσμιας κλίμακας φίρμα, που με την ποιότητά της προσελκύει μεγάλους χορηγούς στο Grand Prix που φιλοξενείται σε 19 περίπου χώρες», λέει η Karen Ellis, Διευθύνουσα Σύμβουλος στην Ellis Clowes, ειδικευμένη μεσίτης Lloyd’s στα μηχανοκίνητα αθλήματα. «Με τόσα πολλά να διακυβεύονται, η διαχείριση κινδύνου πρέπει να γίνεται με ακρίβεια».
«Η ισχυρή παράδοση στη διαχείριση κινδύνου και ασφάλειας στη Φόρμουλα 1 καθιστά εμφανώς το άθλημα ελκυστικό στους ασφαλιστές των Lloyd’s», λέει ο Richard Rainbow του μεσίτη Jardine Lloyd Thompson. «Όλα τα στοιχεία συμπεριλαμβάνονται, όχι μόνο η ασφάλεια των θεατών, αλλά και η ασφάλεια των συναγωνιζόμενων και όλων αυτών που λαμβάνουν μέρος στο γεγονός».
Η μεγαλύτερη έκθεση κινδύνου για τους διοργανωτές του αγώνα παραμένει το πλήθος. Οι μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσουν τα οχήματα και η εγγύτητά τους στους θεατές κάνουν τους αγώνες μηχανοκίνητων οχημάτων σχετικά υψηλού κινδύνου άθλημα. Η ασφάλεια των οδηγών και των θεατών είναι υψίστης σημασίας για τη Φόρμουλα 1, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τη μείωση των ατυχημάτων. Παρά τις σημαντικές βελτιώσεις που έχουν γίνει στις πίστες και την ασφάλεια των οχημάτων, υπάρχει πάντα το ενδεχόμενο να συμβούν καταστροφικά ατυχήματα.
Το πιο σοβαρό ατύχημα στην ιστορία των αγώνων αυτοκινήτων καταγράφηκε το 1955 στο 24 Hours of Le Mans, όταν, μετά από σύγκρουση, θραύσματα του αγωνιστικού οχήματος έπεσαν μέσα στο πλήθος, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 83 θεατές.
Αν και σήμερα τέτοιου είδους ατυχήματα είναι, ευτυχώς, σπάνια, ωστόσο έχει καταγραφεί ένας αριθμός ατυχημάτων που αφορά σε αστυνομικές δυνάμεις. Το 2001 στο Australian Grand Prix μια ρόδα χτύπησε και σκότωσε έναν αστυνομικό, ενώ λίγους μήνες αργότερα άλλος ένας αστυνομικός έχασε τη ζωή του σε παρόμοιο ατύχημα στο ιταλικό Grand Prix.
Το χρήμα «μιλάει»
Η Φόρμουλα 1 είναι μία άκρως εμπορική επιχείρηση, σύμφωνα με τονTim Nagle, διευθυντή στην Ellis Clowes. Σε επίπεδο χορηγιών διακυβεύονται εκατομμύρια λίρες και οι ομάδες λειτουργούν κάτω από φοβερή πίεση χρόνου, δουλεύοντας με τεχνολογία αιχμής και συχνά επικίνδυνη τεχνολογία.
«Οι ομάδες πρέπει απλά να παραδίδουν», δηλώνει ο Nagle. «Εάν δεν μπορούν να οδηγήσουν το όχημα στο σημείο εκκίνησης, έρχονται αντιμέτωποι με πρόστιμα από το κυβερνητικό όργανο αθλητισμού και πιθανόν με αξιώσεις για αθέτηση συμβολαίου από τους χορηγούς».
Το Lloyd’s καλύπτει την αστική ευθύνη για τους αγώνες και τις ομάδες του Grand Prix για παραπάνω από 20 χρόνια, αναφέρει ο Tim Butcher από τον ασφαλιστή QBE. «Το Lloyd’s διαθέτει την ευελιξία και την εξειδίκευση να κάνει αυτό που σε άλλους ασφαλιστές φαντάζει σαν πρόκληση, να ενώνει τα επίπεδα των καλύψεων», εξηγεί. «Η υψηλού κινδύνου φύση του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τα τεράστια ποσά που δαπανώνται, αρμόζουν σε μια αγορά όπως αυτή του Lloyd’s».
Σε επίπεδο υλικοτεχνικό
Με 20 αγώνες σε όλο τον κόσμο, οι ομάδες και οι διοργανωτές πρέπει να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες εύθραυστου και υψηλής αξίας εξοπλισμού παγκοσμίως. Οι ασφαλιστές Lloyd’s αναλαμβάνουν την κάλυψη της μεταφοράς και της αποθήκευσης των οχημάτων, των εξαρτημάτων και του εξοπλισμού, καθώς και των αυξημένων αναγκών φιλοξενίας.
Το κόστος συμμετοχής μιας ομάδας στη Φόρμουλα 1 έχει αυξηθεί λόγω των εξελίξεων στην τεχνολογία και του μεγέθους της φιλοξενίας, αλλά και οι υλικοτεχνικές δεξιότητες του αθλήματος είναι καίριας σημασίας. «Οι ομάδες της Φόρμουλα 1 φροντίζουν τον εξοπλισμό τους, γιατί πρέπει να διασφαλίσουν ότι θα φτάσει στον τελικό του προορισμό σε άριστη κατάσταση», λέει ο Daniel Wood της Pembroke Managing Agency. «Η αποτυχία σε αυτό το κομμάτι συνεπάγεται επιπλοκές την ώρα του αγώνα, αναμφίβολα όμως θα υπάρξουν οικονομικές συνέπειες, εάν η ομάδα δεν μπορέσει να λάβει μέρος στον αγώνα». 
Το γεγονός ότι η Φόρμουλα 1 είναι ένα παγκόσμιο άθλημα, αποτελεί μια εξαιρετική πρόκληση για τους ασφαλιστές, επειδή σε μερικές χώρες απαιτείται η ασφάλιση να γίνεται στην τοπική αγορά. Η κάλυψη αστικής ευθύνης και έκτακτων περιστατικών για τα Grand Prix στη Βραζιλία και τη Νότια Κορέα, λόγου χάριν, πρέπει να γίνει από τοπικούς ασφαλιστές, αλλά τυπικά η αντασφάλιση γίνεται από ειδικευμένους ασφαλιστές στην αγορά του Λονδίνου.
Η αναγνωρισμένη φίρμα και η διεθνής αδειοδότηση των Lloyd’s παίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, ειδικά στις αναδυόμενες αγορές, στις οποίες το άθλημα αυτό επεκτείνεται, σύμφωνα με τον Nagle. «Η φίρμα Lloyd’s είναι άμεσα αναγνωρίσιμη και εμπνέει εμπιστοσύνη πως οι αξιώσεις θα καταβληθούν», αναφέρει. «Είναι ωραίο να συνεργάζεσαι με μια φίρμα που έχει αντέξει στο χρόνο». Ο Rainbow συμφωνεί: «H αγορά έχει σε υπόληψη τη Φόρμουλα 1 για το ότι προσεγγίζει τα πράγματα με βάση την κοινή λογική», λέει «και μπορεί να σκεφτεί πέρα από τα συνηθισμένα και να αναπτύξει σημαντικές ασφαλιστικές λύσεις που βασίζονται στους μοναδικούς κινδύνους που ενυπάρχουν στο συγκεκριμένο άθλημα».
Αυξημένος ο κίνδυνος ακύρωσης σε Μπαχρέιν και Ιαπωνία
Η αναβολή του Grand Prix του Μπαχρέιν και οι πρόσφατες φυσικές καταστροφές έχουν ενισχύσει τη φημολογία σχετικά με τον κίνδυνο ακύρωσης στον αθλητισμό.

Ο εναρκτήριος αγώνας αυτής της περιόδου στο Μπαχρέιν, που ακυρώθηκε λόγω της πολιτικής αναταραχής στη χώρα, δεν είχε ασφαλιστεί στο Lloyd’s. Ωστόσο, η ασφάλιση έναντι πολιτικών κινδύνων υπάρχει ως κάλυψη για τα αθλητικά γεγονότα και η ζήτησή της αναμένεται να αυξηθεί.
Ο βασικότερος λόγος ακυρώσεων σχετίζεται με τον καιρό. Λόγου χάριν η καταρρακτώδης βροχή συντόμευσε το Grand Prix στη Μαλαισία το 2009 και απείλησε ξανά τη διεξαγωγή του το 2010. Η ηφαιστειακή τέφρα πέρσι ανέβαλε το Grand Prix Μοτοσικλετών στην Ιαπωνία, καθώς οι περισσότερες ομάδες δεν κατάφεραν να ταξιδέψουν στον αγώνα.
Οι πρόσφατοι σεισμοί στη Νέα Ζηλανδία και την Ιαπωνία είναι επίσης ένα παράδειγμα για το ότι οι φυσικές καταστροφές μπορούν να οδηγήσουν στην ακύρωση διοργανώσεων. Το φετινό Grand Prix Μοτοσικλετών στην Ιαπωνία, για παράδειγμα, αναβλήθηκε για δεύτερη χρονιά λόγω του σεισμού και του τσουνάμι που ακολούθησε.
Οι διοργανωτές αγώνων, τα κυβερνητικά σώματα, οι χορηγοί και οι εταιρείες φιλοξενίας έχουν ήδη συνάψει ασφαλιστήρια συμβόλαια για την κάλυψη σε περίπτωση ακύρωσης μιας σειράς αγώνων του Grand Prix. Το Lloyd’s διαθέτει επίσης και ασφάλιση για την αποτυχία μετάδοσης του αγώνα, που μπορεί να καλύψει κεφάλαια που θα χάσουν τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα, εάν, για παράδειγμα, ένα βασικός δορυφόρος τεθεί εκτός λειτουργίας.
«H ασφάλιση των ασφαλιστών Lloyd’s γίνεται με βάση αυτά που θέλει ο πελάτης και επομένως μπορεί να υπάρξει κάλυψη ακύρωσης λόγω φυσικών καταστροφών, τρομοκρατικής επίθεσης, πολιτικής αναταραχής ή πανδημίας», εξηγεί ο Chris Rackliffe από τη Beazley.
«Η ασφάλιση ακύρωσης είναι ιδιαίτερα σημαντική όσο η Φόρμουλα 1 επεκτείνεται σε νέες περιοχές όπως η Ινδία και η Κορέα», προσθέτει οRackliffe. «To κυβερνητικό όργανο αθλητισμού υποστηρίζει τους νέους γύρους, αλλά ο κίνδυνος που συνδέεται με αυτούς είναι μεγαλύτερος. Για παράδειγμα, στο εναρκτήριο Grand Prix στην Κορέα το 2010 υπήρχε αμφιβολία στο ότι η πίστα πληρούσε τα πρότυπα ασφαλείας σε κάποια σημεία».
Ασφαλίζοντας τα παλιά οχήματα
Ορισμένοι από τους λάτρεις των μηχανοκίνητων σπορ, που δεν αρκούνται στην παρακολούθηση των αγώνων, προχωρούν ακόμα περισσότερο, συλλέγοντας κλασικά και ιστορικά οχήματα με τα οποία συμμετέχουν σε αγώνες.
Η δημοτικότητα των λεγόμενων αγώνων ιστορικών αυτοκινήτων έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον Adrian Hardy, Διευθυντή του τμήματος Μηχανοκίνητων Σπορ, στο μεσίτη Lloyd’sEllis Clowes. Ιστορικοί αγώνες, όπως το Silverstone Classic και τοGoodwood Revival, δεν έχουν επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και προσελκύουν όλο και περισσότερους θεατές και συμμετέχοντες.
«Οι αγώνες αυτοί είναι εντελώς διαφορετικοί από τη Φόρμουλα 1», λέει ο Hardy. «Το κόστος των ιστορικών οχημάτων είναι συνήθως υψηλό, αλλά οι ιδιοκτήτες τους δεν διατρέχουν τους ίδιους κινδύνους με τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που συμμετέχουν στα υπόλοιπα μηχανοκίνητα σπορ όταν λαμβάνουν μέρος σε αγώνες».
«Το πρότυπο του αγώνα είναι πιο ευγενές, η “επαφή” των οχημάτων αποδοκιμάζεται. Αν και οι εγγενείς αξίες είναι υψηλές, το κόστος αποκατάστασης των οχημάτων είναι γενικά πολύ χαμηλότερο».
Η πρόκληση της ασφάλισης οχημάτων εκατομμυρίων λιρών, που συγκρούονται στην πίστα, δεν αποτρέπει τους ασφαλιστές Lloyd’s. ΟDaniel Wood, από την Pembroke Managing Agency, ειδικεύεται στην ασφάλιση μεταφοράς και αποθήκευσης ιστορικών αυτοκινήτων.
«Η αξία κάποιων ιστορικών οχημάτων που παίρνουν μέρος σε αγώνες, μπορεί να αγγίξει ποσά δεκάδων εκατομμυρίων λιρών, ξεπερνώντας ακόμα και την αξία ενός σύγχρονου οχήματος της Φόρμουλα 1», αναφέρει. Δύο χρόνια πριν, ένα Bugatti 57S Atlantic πουλήθηκε για περίπου 30 εκατ. λίρες, ενώ ο ραδιοτηλεοπτικός παρουσιαστής Chris Evans πλήρωσε το χρόνο που πέρασε 12 εκατ. λίρες για μία σπάνια Ferrari 250 GTO, με πιστοποιητικό αγώνων ταχύτητας.
«Τα κλασικά αμάξια μοιάζουν με έργα τέχνης, όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται, μεταχειρίζονται και μεταφέρονται», λέει ο Wood που είναι ο ίδιος λάτρης των αγώνων ταχύτητας ιστορικών οχημάτων. «Γι’ αυτό συχνά ασφαλίζονται από συνδικάτα με ειδίκευση στην ασφάλιση έργων τέχνης, όπως είναι το Pembroke».

Πολλοί οδηγοί αγοράζουν ασφάλεια προσωπικού ατυχήματος και για ζημίες που μπορούν να προκληθούν όσο τα οχήματα παραμένουν στην πίστα για να προστατέψουν τους ίδιους και τα αυτοκίνητά τους από οποιαδήποτε ζημία μπορεί να προκληθεί κατά τη διάρκεια των αγώνων. Οι ασφαλιστές των Lloyd’s παρέχουν επίσης ασφάλιση για σημαντικά στελέχη όπως οι διευθύνοντες σύμβουλοι, αλλά και διασημότητες που λαμβάνουν μέρος σε αγώνες ιστορικών αυτοκινήτων.
 Πηγή: Lloyd's Market
dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου