Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2011

Βόλος: «Εξοβελίζεται» το αυτοκίνητο από το κέντρο!!!!


Σε μία τολμηρή παρέμβαση 
για την επίλυση του κυκλοφοριακού στο κέντρο της πόλης του Βόλου προχωρά η δημοτική αρχή με πρόταση που κατατίθεται για έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο της ερχόμενης Δευτέρας, κι αποτελεί προϊόν κοινωνικής διαβούλευσης, αλλά και μελέτης που εκπόνησε, τόσο το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, όσο και η Αναπτυξιακή Εταιρεία του Δήμου, ΑΝΕΒΟ. Αναπτύσσοντας τη φιλοσοφία της πρότασης, ο δήμαρχος Βόλου, σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, επισήμανε ότι το βασικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, είναι το γεγονός, ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων ξεπερνά την χωρητικότητα της πόλης.
Δίνεται, λοιπόν, προτεραιότητα στους πεζούς και στα ποδήλατα με δρόμους ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο, απαγόρευση κυκλοφορίας σε άλλους, αλλά και επτά δρόμους αποκλειστικά για τη διέλευση των αυτοκινήτων στο κέντρο. Οι οδικές αυτές αρτηρίες είναι οι: Αργοναυτών, Ιάσονος, Καρτάλη, Ιωλκού, Δημητριάδος, Γαλλίας και Γαζή. Για την ώρα, εγκαταλείπεται η ιδέα του δακτυλίου κι αντικαθίσταται με το προαναφερόμενο πακέτο μέτρων, ενώ παραμένουν και οι κορύνες, καθώς θεωρούνται ως στατικοί τροχονόμοι σε μία περιοχή που δεν μπορεί να υπάρξει επαρκής αστυνόμευση και, φυσικά, να γίνουν τεχνικά έργα, όπως νησίδες.
Όπως τόνισε ο κ. Σκοτινιώτης, το πρώτο βήμα για την επίλυση του κυκλοφοριακού θ’ ακολουθήσει Κανονιστική για τους Κοινόχρηστους χώρους αλλά και Κανονιστική για την Καθαριότητα, ενώ προετοιμάζεται και παρέμβαση για την αισθητική της πόλης, κυρίως στο κέντρο. «Αξιοποιήσαμε ό,τι καλό έγινε στο παρελθόν, καθώς υπήρξαν πολλές θετικές αποφάσεις, που στην πλειοψηφία τους, όμως, δεν είχαν υλοποιηθεί», επισήμανε ο δήμαρχος Βόλου.
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Πολεοδομίας Νίκος Μόσχος τόνισε, ότι βασική αρχή της πρότασης αποτελεί η καλύτερη διαχείριση του δημόσιου χώρου που βασίζεται στις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας μέσα από στοχευόμενες δράσεις.  «Από την έρευνα προκύπτει ότι οι υπάρχοντες χώροι στάθμευσης δεν παρουσιάζουν πληρότητα. Όλο το κομμάτι που περικλείεται από τις οδούς  Φιλελλήνων ως Χατζηαργύρη και Αλεξάνδρας διαμορφώνεται για μη χρήση αυτοκινήτου. Επικαιροποιείται επίσης μια παλιά πρόταση για χρησιμοποίηση της οδού Αργοναυτών για τη διέλευση των γραμμών του αστικού και υπεραστικού ΚΤΕΛ, καθώς μετρήσεις του Π.Θ. έδειξαν, ότι το κομμάτι της Ιάσονος μέχρι την Καρτάλη το χρησιμοποιούν ημερησίως 460 λεωφορεία.  Επίσης, αλλαγές θα προκύψουν και στο καθεστώς των θέσεων ΑμεΑ και τις θέσεις των μονίμων κατοίκων».
Τέλος ο πρόεδρος της ΑΝΕΒΟ Δημ. Δερβένης τόνισε, ότι στην έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος «Move», καταγράφοντας την προσφορά και ζήτηση σε θέσεις στάθμευσης στο κέντρο από μόνιμους κατοίκους κι επισκέπτες (3.500 εργαζόμενοι), προκύπτει ότι οι θέσεις επαρκούν για τους μόνιμους κατοίκους, ενώ όλοι οι άλλοι θα πρέπει, είτε να μην χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητο, είτε να πληρώσουν τους υπάρχοντες χώρους στάθμευσης, που δεν παρουσιάζουν πληρότητα, ίσως και λόγω τους κόστους στάθμευσης

dy/>

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου